شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
تشکر ویژه‌ی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از وزیر بهداشت
تشکر ویژه‌ی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از وزیر بهداشت

 

امروز دوشنبه 19 ربیع الأول 1438، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از معاونان با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای دیدار، آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی، گزارشی از سفر خود به شهر مقدّس قم ارائه داد.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از زحمات وزیر بهداشت و همکاران وی فرمودند: الحمدلله خدماتی که شما توفیق انجام آن را دارید باعث افتخار و رضایتمندی مردم شریف است، و بدانید ان شاء الله مورد توجه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هم خواهد بود.

ایشان، مخالفت‌ها با وزارت بهداشت را طبیعی عنوان کرد و افزودند: اینکه برخی بنای مخالفت و نارضایتی دارند، برای شما مهم نباشد. مهم این است که اولاً خداوند متعال و امام زمان ارواح العالمین له الفداء و ثانیاً مردم از شما راضی باشند.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به دو مشکل سرطان و اعتیاد در کشور، بیان داشتند: باید با همفکری و همکاری، این دو مشکل، هم از جهت پیشگیری و هم از جهت درمان، بررسی گردد، و فکر و اقدامی اساسی در ریشه‌کن کردن این دو معضل بزرگ برداشته شود.

آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به تصمیم وزیر بهداشت و خیرین بر ساخت بیمارستانی مخصوص بانوان در قم فرمودند: یکی از نکات مهم، مسأله خدمات بهداشتی و درمان و معالجه اختصاصی برای بانوان است. این کاری که می‌خواهید شروع کنید و انجام دهید، از خدمات مهمی است که می‌توانید آن را به ثمر رسانده، تا بانوان ما بتوانند با خیال راحت و حفظ حدود شرعی،  به آنجا مراجعه نموده، و امر درمان خود را انجام دهند. ان‌شاء الله این بیمارستان را که در مجاورت مسجد مقدس جمکران است، با نام مبارک حضرت نرجس خاتون علیها السلام مزیّن نمایید تا منشأ خدمات خوب و مفیدی به بانوان جامعه اسلامی گردد. آنطور که بنده اطلاع دارم در بعضی از کشورهای غیر اسلامی هم بیمارستان مخصوص بانوان وجود دارد.

معظم له در پایان دیدار، ضمن مسألت توفیق برای حاضران در جلسه فرمودند: قدردان توفیقی که خداوند متعال در جهت خدمت به بندگان خودش به شما عطا فرموده باشید. شغل شما مقدس است و انشاء‌الله با نیت خالصی که شما و همکاران شما دارند بتوانید در امر سلامت جامعه موفق باشید.

دوشنبه / 29 آذر / 1395