جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در نشست دوره‌ای اساتید:
بیانات آیت الله العظمی صافی در نشست دوره‌ای اساتید
اوضاع دنیای امروز، وظایف و تکالیف حوزه‌های علمیه و روحانیت را بیشتر و سنگین‌تر نموده است./ توجّه به سیره علمای سلف، لازمه پیشرفت و تحوّل در حوزه است.

چهارشنبه 21 ربیع الأول 1438 همزمان با ایام میلاد حضرت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، با حضور حدود 1200 نفر از اساتید درس خارج و سطوح عالی با موضوع «جایگاه تراث در تحول حوزه»، در محضر مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و در دفتر معظّم له برگزار شد.
در ابتدای این جلسه باشکوه، حجة الإسلام والمسلمین آقای اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گزارشی از برنامه‌های تحوّل در حوزه، ارائه کردند، و بیانات و فرامین مراجع معظّم تقلید در امر تحول حوزه را محور، و موجب عدم انحراف و اشتباه در این برنامه دانستند.
حضرت آیت الله العظمی صافی نیز با تقدیر و تشکّر از اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به اوضاع و شرایط جهان امروز فرمودند: اوضاع و احوال، و جریان‌های عصر فعلی طوری پیش رفته است که مسئولیت و تکلیف را برای حوزه و روحانیت بسیار بیشتر و سنگین کرده است. باید به‌گونه ای عمل کنیم که موجبات خشنودی امام زمان ارواح العالمین له الفداء را فراهم نماییم.
مرجع عالیقدر در ادامه، با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه قم، افزودند: الحمدلله فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، موجب خرسندی و افتخار است. باید تا آنجا پیش برویم که همه دشمنان منکوب شوند، و حوزه بتواند در همه جا عرض اندام داشته، و با قوّت و قدرت در مقابل دشمنان ایستادگی نماید.
آیت الله العظمی صافی، در بخش دیگری از سخنان خود، توجّه به سیره علمای سلف را لازمه پیشرفت در حوزه دانسته، و بیان داشتند: تاریخ کهن و سیره علمای سلف حوزه‌های علمیه، باعث درس و عبرت است. باید سیره علمای بزرگ و فقهای گرانقدری که داشتیم، را بخوانیم و بدانیم و به آن عمل کنیم.
ایشان، در پایان این دیدار، فرمودند: امیدوارم که همه شما و حوزه‌های علمیه، مورد عنایات خاص حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا باشید، تا به مراتب بلند علم و عمل نایل گردید.

پنجشنبه / 2 دى / 1395