شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مسئولين عقيدتي نيروي انتظامي از سراسر كشور:
همه ما وامدار امام جعفر صادق عليه السلام هستيم.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح چهارشنبه 1/8/87 جمعی از مسئولین و مدیران عقیدتی سیاسی رده‌های مختلف نیروی انتظامی از سراسر كشور را به حضور پذیرفتند.

ایشان به فضیلت كسب علم و معارف اهل بیت علیهم السلام تأكید كرده و افزودند: هیچ عبادتی بالاتر از این نیست و هیچ مقام و منزلتی شریف‌تر از این نیست كه انسان در این مقام باشد كه معارف دینی خود و ارتباط خود با ائمه اطهار علیهم السلام، آشنایی خود را با قرآن، وحی و روایات زیادتر كند.

مرجع تقلید شیعیان جهان، با بیان اینكه اگر بر كسی روزی بگذرد و در این راه جلو نرفته باشد، براستی ضرر كرده است، ادامه دادند: اگر هر كار خیری هم كرده باشد ولی در راه كسب فضایل و علوم اهل بیت علیهم السلام و هدایت بندگان خدا كوتاهی كرده باشد و جلو نرفته باشد، ضرر كرده است و مغبون است

ایشان كسب علوم و معارف اهل بیت علیهم السلام را برای هركسی افتخار خوانده و تصریح كردند: باید در این راه هر چه می‌توانیم مطالعه و تحقیق بیشتری كنیم و در كسب معارف اهل بیت علیهم السلام در حد توان پیش برویم، تا با آفاق وسیع‌تری روبرو شده و در مقام رفع شبهات اهتمام داشته باشیم.

معظم له همه علما را مدیون امام جعفر صادق علیه السلام دانستند و بیان داشتند: كسی نمی‌توانست تصور كند مكتب و مدرسه‌ای كه در آن زمان امام افتتاح كردند، چه نقش بزرگی را در عالم اسلام ایفا خواهد كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی، ادامه دادند: اگر نبودند اهل بیت و هدایت‌های آنها، معلوم نبود اسلامی كه اكنون به مردم معرفی می‌شد چگونه بود و این مكتب جعفری برخاسته از همان مكتب و مدرسه است و ما باید قدردان امام جعفر صادق علیه السلام باشیم.

ایشان با اشاره به بعضی از شاگردان حضرت كه هر كدام در رشته‌های مختلف علمی سرمنشاء خدمات و پیشرفت‌های شایان توجهی شدند، فرمودند: ایشان هزاران شاگرد داشتند كه تنها یكی از روات حدیث، از چهار هزار نفر از شاگردان ایشان حدیث روایت كرده است.این نشان‌دهنده گستردگی علمی آن امام همام است و اینكه با تعلیم و تعلم امكان ندارد كسی به این مقامات و علوم برسد.

ایشان به یكی از كتب اهل سنت اشاره كردند و افزودند: در این كتاب ضمن بیان فضایل و كرامات امام جعفر صادق علیه السلام می‌گوید كه این معجزات و كراماتی كه از امام جعفر صادق علیه السلام نقل می‌شود همه در پیش علم حضرت هیچ است و تحت شعاع علم ایشان است و علم حضرت مافوق همه این معجزات است.

در این دیدار كه در آستانه روز 25 شوال، سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد، معظم له با عرض تسلیت این روز به محضر بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و همه شیعیان و پیروان حضرت فرمودند: امیدوارم كه همه ما در مكتب و مدرسه‌ی امام جعفر صادق ، علیه السلام، از بركات علوم و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام بهره‌مند گردیم.

 

چهارشنبه / 1 آبان / 1387