جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مسئولان هلال احمر استان‌هاي كشور:
حقوق واقعي و حقيقي بشر در اسلام است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح دوشنبه 6/8/87 دكتر خاتمی رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران استانی جمعیت هلال احمر را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با ذكر روایتی از پیامبر گرامی اسلام فرمودند: دو كار است كه بالاتر از آنها كار نیكی وجود ندارد؛ یكی ایمان به خدا و دیگری منفعت رساندن به خلق خدا.

ایشان ادامه دادند: این روایات ما را به اهمیت خدمت به مردم و جامعه و كمك به دیگران راهنمایی می‌كند و فضیلت و اجر خدمت به بندگان خدا را یادآور می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با استشهاد به روایتی از رسول اكرم كه فرموده‌اند: « الخلق كلهم عیال الله ...»، بیان داشتند: همانطور كه اگر كسی به عیال و خانواده آدمی نیكی رساند در صدد تقدیر و جبران از وی برخواهیم آمد، بندگان خدا نیز همه عیال خدا هستند و كسی به عیال خداوند نیكی رساند بدون اجر و ثواب نخواهد ماند.

معظم له ضمن تبیین و مقایسه بین جهان‌بینی مادی و معنوی تصریح كردند: جوامعی كه در آن زندگی براساس تنازع در بقا باشد، یعنی مردم برای زندگی مادی با یكدیگر در نزاع و دعوا باشند؛ این جوامع به آن هدف و مقصدی كه تمدن آدمی بر آن استوار است، نمی‌رسند و موجب می‌شود كه انسان و جامعه از بین بروند؛ جامعه مانند یك مرده و پیكر بی‌جان خواهد شد كه یك بیماری مهلكی در آن افتاده و خود به خود از بین خواهد رفت.

ایشان افزودند: دین ما دین تعاون و همكاری است؛ دین كمك است، می‌خواهد كه مردم به داد هم برسند و زندگیشان براساس تعاون در بقا باشد؛ با هم همكاری كنند و زندگی سعادتمندانه داشته باشند.

معظم له قوانین و دستورات دین مبین اسلام را كامل و بی‌نقص خواندند و فرمودند: حقوق حقیقی بشر در اسلام است و این مطالبی را كه بعضی جزء حقوق قرار می‌دهند، اصلاً حقوق نیست.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به روایت دیگری از رسول گرامی اسلام كه فرموده‌اند: « كسی به من ایمان نیاورده كه شكمش سیر باشد و همسایه‌اش گرسنه بخوابد»، بیان داشتند: اگر وجدان اسلامی و شعور دینی در جامعه زنده باشد، زندگی در جامعه‌ای كه عده‌ای فقیرند و غذا ندارند، یا بیمارند و دارو ندارند، لذت بخش نیست.

ایشان به تورم و وضعیت ناخوشایند دارو در كشور اشاره كردند و اظهار دشتند: زندگی وقتی لذت بخش است كه همه از حداقل زندگانی بهره‌مند باشند و همه به هم كمك كنند و به حقوق یكدیگر احترام بگذارند.

حضرت آیت الله العظمی صافی به روایتی دیگری از پیامبر گرامی اسلام اشاره كردند و فرمودند: مومن نسبت به برادر مومن مانند اعضای یك پیكر و بدن است كه چون عضوی از بدن به درد و رنج می‌افتد تمام اعضای بدن در رنج و عذاب است.

ایشان كاركنان هلال احمر را به غنیمت دانستن این فرصت سفارش كردند و افزودند: كسانی كه در این نهاد انجام وظیفه می‌كنند باید قداست كار خود را بدانند و آگاه باشند كه اگر با خلوص نیت این وظایف را انجام دهند، ثواب اخروی و اجر برای آنان خواهد بود.

معظم له با بیان اینكه ما باید افتخار كنیم كه چنین دین و رهبرانی داریم، فرمودند: همه باید به اخلاق اسلامی پایبند باشیم و هدایت‌های اهل بیت علیهم السلام را الگوی اعمال خویش قرار دهیم و در انجام وظایف، رضایت و خشنودی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را مد نظر قرار دهیم.

دوشنبه / 6 آبان / 1387