جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مسئولان عقيدتي نيروي انتظامي:
روحانيت بايد مواظب باشد آموزه‌ها و سنت‌هاي ديني در جامعه كم‌رنگ و تضعيف نشود.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه شنبه 7/8/87 جمعی از مسئولان عقیدتی نیروی انتظامی، شركت كننده در طرح بصیرت، را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با تأكید و تقدیر از برگزاری دوره‌های طرح بصیرت فرمودند: دین‌شناسی اساس معنویت انسان را تشكیل می‌دهد و اگر انسان در شناخت دین كوتاهی كند به همان اندازه در حیات معنوی نقص خواهد داشت.

ایشان گستره بصیرت و درك معنوی را نامحدود دانستند و افزودند: هرچه انسان بصیرت و معرفت دینی خود را افزایش دهد، با آفاق جدیدی روبرو می‌شود و مجهولات بیشتری فراروی او آشكار می‌شود.

معظم له ادامه دادند: هر كسی در این رشته‌ها بصیرت بیشتری داشته باشد، به خداوند نزدیك‌تر است، مقامش بالاتر است و بیشتر مورد امداد‌های الهی قرار می‌گیرد.

ایشان سرچشمه علم، معرفت و بصیرت واقعی را منحصر به اهل بیت علیهم السلام خواندند و افزودند: دین برای اینست كه مردم در این علوم و رشته‌ها به كمالات معنوی و عرفانی برسند.

مرجع تقلید شیعیان، ضمن هشدار نسبت به ترویج عرفان‌های دروغی و غیرواقعی فرمودند: عرفان صحیح آن است كه انسان را به خدا نزدیك و برگرفته از اهل بیت علیهم السلام باشد، عرفان نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با تبیین جایگاه و نقش روحانیت در هدایت‌ و اصلاح جامعه و ضرورت حضور آنها در بخش‌هایی كه با مردم ارتباط مستقیم دارند، بیان داشتند: اصلاح خیلی از شئون جامعه از نیروی انتظامی شروع می‌شود و شما باید برحسب روایات متعددی كه وارد شده است، در كنار بیان و زبان گویا، در عمل نیز برنامه‌های خود را ارائه بدهید.

 معظم له ادامه دادند: شما یك وظیفه نظارتی دارید و آن این است كه مسائل دینی و معنوی نیروی انتظامی تحت اشراف شما است. باید بدانید كه آن چیزی كه باعث می‌شود نیرو با تعهد و احساس مسئولیت به وظایف خود عمل كند، و به واسطه آن حیات دارد، این امور تحت تكفل و نظارت شما قرار دارد.

ایشان حضور روحانیت در همه نقاط را لازم دانستند و افزودند: اینكه در همه جا روحانی و برنامه‌ی‌ تبلیغ دین اسلام داشته باشیم موقوف به این است كه روحانیت احساس بزرگی مسئولیت خویش را داشته باشد و در مقام امر به معروف و نهی ازمنكر و دفاع از دین باشد.

مرجع تقلید شیعیان، با استشهاد به روایتی عامل به امر به معروف و نهی از منكر را جانشین خدا بر روی زمین خواندند و افزودند: روحانیتی كه بواسطه این لباس خود را منتسب به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه می‌داند و می‌خواهد بگوید كه من این جانشینی را دارم باید در مقام دفاع از دین باشد واگر به حریم دین توهین و جسارتی صورت گرفت، گویی كه به او توهین و جسارت شده است و در مقام پاسخ برآید.

معظم له با ذكر آیه‌ای از قرآن مجید كه فرموده است: « ما شما را بعد از آنها قرار دادیم كه ببینیم شما چه جوری عمل می‌كنید» فرمودند: باید از این میدان امتحان سربلند بیرون بیاییم و موقعیت را حفظ كنیم و از دست ندهیم و به گونه‌ای عمل كنیم كه اسباب افتخار باشد و وضعیت مردم رونق پیدا كند و حاكمیت دین در زندگی مردم بیشتر باشد.

ایشان وظیفه نظارتی و ارشادی روحانیت را خاطر نشان كردند و فرمودند: روی جامعه حساب داشته باشیم و وضع جامعه و سیر دینی مردم و تعهدی كه به اسلام دارند در نظر داشته باشیم و مواظب باشیم كه سنت‌های دینی ضعیف نشود، باید نقاط ضعف را شناسایی كنیم و درمقام رفع آن برآییم و خلاءها را پركنیم. اینها همان برنامه‌های دینی انبیاء و اولیاء است كه برای همین زحمت كشیده‌اند.

معظم له در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه فرمودند:‌ حضرت ولی عصر را فراموش نكنید و بدانید كه نوكر حضرت هستید و باید مدافع حوائج ایشان باشید و آن امام همام را از خود راضی و خشنود سازید.

سه شنبه / 7 آبان / 1387