شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد برگزاري يادواره شهيد زين الدين و شش هزار شهيد استان:
سپاه پاسداران بايد حافظ دين و احكام الهي در مملكت باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح سه‌شنبه 21/8/87، اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له، با یادآوری اینكه به جز جنگ‌های صدر اسلام و حادثه كربلا، چنین رشادت‌ها و فداكاری‌هایی را تاریخ اسلام در حافظه خود ندارد، فرمودند: این شهدای ما در واقع تأسی به آن شهدا كردند و الهام از مكتب شهدای بدر و احد و كربلا بود كه چنین فداكاری‌ها و جانفشانی‌هایی را رقم زد.

ایشان مقاومت شهدا را عامل ناكامی نقشه‌های شوم استعمار در فتح سه روزه تهران خواندند و افزودند: برخلاف عقیده و پیش‌بینی همه كسانی كه اهل سیاست بودند، این انقلاب با مقاومت و رشادت جوانان با ایمان ما برقرار ماند و ندای دعوت ما جهان‌گیر و عالم‌گیر شد.

معظم له ادامه دادند: جوانان ما افتخار می‌كردند كه به مقام شهادت برسند و از شهادت استقبال می‌كردند؛ یعنی برای شهادت به جبهه می‌رفتند و این یك موقعیتی بود كه همه را متحیر و غافلگیر كرد.

مرجع تقلید شیعیان به فلسفه تشكیل سپاه پاسداران در اوایل انقلاب اشاره كردند و بیان داشتند: تشكیل و تأسیس سپاه برای حفاظت از دین بود و اینكه انقلاب را نگه دارند و اگر انقلاب در یك نقطه‌هایی ضعیف شود این نیروها جلو بیایند و از كیان دین حفاظت كنند.

ایشان وظیفه‌ی اصلی سپاه را پاسداری از دین دانستند و افزودند: سپاه باید چشمانش باز باشد تا مبادا كسی در امر دین كوتاهی كند و باید جلو مفاسد را بگیرد و دین، اسلام و احكام اسلامی را نگه بدارد.

حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر از تمامی نیروهای مسلح كشور، همه قوای نظامی و انتظامی كشور را واحد دانستند و تصریح كردند: الحمدلله به بركت انقلاب و اسلام افراد مومن و انقلابی در همه نیروها هستند و همه نیروها حافظ دین و انقلاب می‌باشند.

ایشان با بیان اینكه اجر و قرب همه شهدا در نزد خدا محفوظ است فرمودند: همه جانفشانی كردند و شهید شدند و اگر آنها به میدان نیامده بودند، معلوم نبود چه اوضاع و خطراتی برای اسلام و مردم روی می‌داد و لذا ما باید قدردان خون شهیدان باشیم.

معظم له ادامه دادند: ما باید بدانیم كه این برنامه‌هایی كه هست و آنچه كه مربوط به دین است و انجام می‌شود از بركت خون شهداست و ما مدیون آنها هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری اینكه شهدا خودشان را به امام زمان، قرآن و خدا فروختند، افزودند: آنها افتخار بزرگی نصیبشان شد و اینكه ما از آنها تجلیل می‌كنیم، در واقع در ارتباط با خودمان است و اظهار حیات و وجود است و این كه ما می‌فهمیم و ما حاضریم مثل آنها در راه دین جان خودمان را فدا كنیم.

ایشان وقوع جنگ را بهانه‌ای برای اظهار علاقه مردم به دین و اهل بیت علیهم السلام دانستند و خاطرنشان ساختند: به واسطه و بركت جنگ هویتی پیدا كردیم كه معنویت و سیر الی الله برای ما حاصل شد و این افتخاری بود كه به هیچ وجه برای مملكت فراهم نمی‌شد.

معظم له با اشاره به آیه‌ای از قرآن كریم، شهدا را دارای مقامی رفیع و صاحب حیات حقیقی خواندند و فرمودند: خوشا به حال آنان! خوشا به حال آنهایی كه می‌خواهند راه آنان را ادامه دهند و ما باید كاری كنیم كه راه آنها ضعیف و مخدوش نشود.

حضرت آیت الله العظمی صافی سپاه و خانواده شهدا را به مواظبت و حراست از دین كه حاصل خون شهداست فراخواندند و فرمودند: یك قطره از خون شهدا را نمی‌توان قیمت گذاشت و اینها برای دین ریخته شد. اگر غیر از دین و نوامیس اسلام بود هرگز چنین مقاومت و ایستادگی را شاهد نبودیم.

ایشان ضمن تبیین رسالت و جایگاه والای سپاه و خانواده شهداء در حفظ و پاسداری از ارزش‌ها و معارف دینی، از بی‌اعتنائی برخی رسانه‌ها به دین و مسائل دینی انتقاد كردند و ادامه دادند: سپاه و خانواده شهدا حق دارند كه حق شهدای خود را از جامعه مطالبه كنند ودر مملكتی كه پاسداران دین وجود دارند باید این برنامه‌ها حذف شود.

معظم له ضمن ابراز خشنودی از برگزاری برنامه‌های تجلیل از شهدای انقلاب و جنگ، این برنامه‌ها را جهت آشنایی نسل نو با آرمان‌های انقلاب و شهدا ضروری دانستند و اظهار داشتند: باید آن خاطرات همیشه زنده بماند و در اذهان مردم محفوظ باشد. همه باید بدانیم كه چه شد، چه حركت بزرگی در مملكت ایجاد شد و چه قدرتی از ایمان و ایران توسط مردم نشان داده شد.

ایشان حضور رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را یكی از مصادیق یاری دین خدا برشمردند و افزودند: شهید زین الدین و دیگر شهدایی كه در راه حفظ مكتب به شهادت رسیدند، از انصارالله و یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بودند، كه در راه آن حضرت جانفشانی كردند و اظهار حیات كردند؛ چه حیاتی كه همیشه زنده هستند.

 

سه شنبه / 21 آبان / 1387