جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اقشار مختلف مردم:
حيات طيبه در گرو عمل به دستورات دين است

جمعی از همسران پرسنل جهاد خودكفایی سپاه از تهران، گروهی از خواهران طلبه از جامعة الزهرای اهواز و گروهی از برادران طلبه از مدرسه علمیه مرحوم مشكات خمینی شهر اصفهان، صبح امروز پنج‌شنبه 7/9/87 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار فرمودند: در این عصر غیبت باید طوری عمل كنیم كه رضایت خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود و جامعه ما جامعه‌ای صاحب الزمانی و مطلوب ایشان باشد.

معظم له ادامه دادند: وقتی كه حضرت ظهور می‌كنند معروف‌هایی كه منكر شده‌اند و منكرهایی كه معروف شده‌اند را برمی‌گردانند، دین خالص را به بشریت عرضه می‌كنند، مكتب اسلام و تشیع را ترویج می‌كنند، دعوت الهی را به تمام عالم می‌رسانند و حكومت واحده عدل جهانی را طبق وعده قرآن مجید، بعد از غلبه بر همه ادیان برقرار می‌سازند.

ایشان به تبیین حوایج بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه پرداختند و فرمودند: حوایج حضرت عبارت از این است كه احكام الهی برقرار شود، حاكمیت اسلام برقرار گردد، مردم بر ولایت اهل بیت علیهم السلام ثابت قدم باشند، جوانان در راه دین باشند، برنامه‌ها دینی باشد، نهادها براساس دین عمل بكنند، خواهران محترمه با حجاب و عفت باشند و با مردان نامحرم اختلاط نداشته باشند و یك جامعه‌ای كه از همه نواحی مورد قبول آن امام همام باشد.

مرجع تقلید شیعیان برآورده كردن حوائج حضرت را افتخاری بزرگ دانستند و بیان داشتند: امیدوارم كه در زمره شیعیان حضرت قرار بگیریم و بتوانیم حوائج ایشان را در جامعه پیاده كنیم و از عهده وظایفی برآییم.

ایشان به بعضی از فتنه‌های آخرالزمان اشاره كردند و تصریح كردند: متأسفانه بعضی از منكرات و معصیت‌های خدا در جامعه امروز معروف و افتخار شده است و بعضی از معروف‌ها، منكر شده است.

معظم له با اشاره به اینكه همه شیعیان، فرزندان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند ادامه دادند: اولین كسی كه نگران می‌شود و غصه اوضاع را می‌خورد كه مبادا مردم منحرف شوند و مبادا فرزندانش در مسیر دینی و تربیت‌‌های اسلامی قرار نداشته باشند، حضرت صاحب الامر و الزمان بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه است.

ایشان با استشهاد به آیه‌ای از قرآن كریم فرمودند: این تصریحات و نصوص صریحی كه در قرآن آمده است حاوی پیام و درس است كه بیان می‌كند آنچه كه مهم است و افتخار بشریت است، عمل صالح است و عمل صالح آن چیزی است كه دین، قرآن، روایات ائمه و نهج البلاغه آنها را عمل صالح معرفی كرده است.

مرجع تقلید شیعیان، آیه‌ی « شما اجابت كنید خدا و پیغمبر خدا را به آنچه كه شما را زنده می‌كند كه اسباب حیات شما است» خواندند و افزودند: اگر دستورات و احكام خدا و پیغمبر خدا را اجابت كنید، حیات طیبه و پاك و حیاتی كه برای انسان اسباب افتخار باشد نصیب انسان می‌شود و چه حیاتی بالاتر از حیات دینی كه همانا حیات حقیقی است و اگر كسی حیات دینی نداشته باشد، مرده است.

معظم له با بیان اینكه حیات ظاهری قیمتی ندارد و حیات واقعی همان حیات دینی است، ادامه دادند: هر كسی هر چه قدر ایمانش بیشتر و محكم‌تر، حیاتش بیشتر است و مقاومتش در برابر هجوم فرهنگ‌های مبتذل بیشتر می‌شود و هر كسی ایمانش ضعیف‌تر باشد، ضعفش‌ زیادتر است و خودش را زودتر از دست می‌دهد.

ایشان حیات طیبه‌ی ذكر شده در قرآن را متفاوت از حیات جسمانی دانستند و بیان داشتند: حیات جسمانی را همه دارند؛ چه كافر و چه مسلمان، ولی حیات ایمانی كه همان زندگانی حقیقی است و انسان به آن زنده است، حیاتی است كه از قرآن، ولایت اهل بیت و هدایت‌های محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله گرفته شده باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی به بیان یكی از آفت‌های جامعه‌ی دینی امروز پرداختند و افزودند: بعضی از افراد با بعضی از احكام خدا بسیار صمیمی‌تر هستند ولی در انجام بعضی از احكام دیگر سهل‌انگاری و كوتاهی می‌كنند كه این خلاف امر تسلیم و اطاعت امر خداست.

ایشان ادامه دادند:‌وقتی دین می‌گوید زن باید اینطور باشد و مرد اینطور، همه باید مطیع باشیم و بگوییم سمعاً و طاعتاً. باید احكام خدا را بر همه چیز مقدم بداریم تا با رعایت احكام، سنت‌های دینی از بین نرود و حفظ شود.

ایشان با اشاره به اعتراض جاهلان و مغرضان به احكام الهی اظهار داشتند: 1400 سال بود كه این مطالب به ذهن زنان مسلمان مومن خطور نكرده بود و چادر را افتخار و جهاد می‌دانستند. زن باید همانطور كه دین و حضرت زهرا سلام الله علیها مشخص كرده‌اند باشد.

معظم له به خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در شام اشاره كردند و بیان داشتند: حضرت زینب در آن وضعیت و با آن مصایب عظیمی كه بر ایشان و اهل بیت علیهم السلام وارد شده بود، آن چیزی كه خیلی محكم بیان می‌كنند و یزید را توبیخ می‌كنند، اینست كه می‌فرماید تو صورت اهل بیت پیغمبر را ظاهر كردی تا در معرض نگاه مردان نامحرم قرار بگیرند.

ایشان با بیان اینكه زن مسلمان در هر شرایطی به حجاب خود پایبند است حتی اگر در بین كسانی باشد كه حجاب نداشته باشند، ادامه دادند: امروزه به بانوانی محتاجیم كه به امر دین و حجاب و عفت و به اینكه خود را از نامحرم بپوشانند معتقد و ثابت باشند و در مقابل آنانی كه سنت‌های دینی را می‌شكنند، ایستاده و سنت‌های دینی خود را به ظهور برسانند.

معظم له با اشاره به روایتی منتظران حقیقی عصر غیبت را فاضلترین امت در همه زمان‌ها خواندند و افزودند: كسانی كه در عصر غیبت به سر می‌برند و منتظر حقیقی ظهور هستند و در امتحانات و محرومیت‌ها صبور هستند، از مسلمانان كل زمان‌ها حتی ازمسلمانان زمان پیغمبر نیز برترند.

پنجشنبه / 7 آذر / 1387