جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الشریف به نخستین نشست مرکز تخصصی غدیر پژوهی
پیام معظم له به نخستین نشست مرکز تخصصی غدیر پژوهی

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة مولانا أمیرالمؤمنین و الأئمة المعصومین علیهم‌السلام
نخستین نشست مرکز تخصصی غدیرپژوهی در حوزه علمیه قم را به عزیزان شرکت‌کننده در این جلسه نورانی و به مسئولان و برگزارکنندگان محترم آن تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، و از خداوندمتعال مسألت دارم که همگان را به مقاصد بلندی که برای تشکیل این نشست در نظر دارند موفق و مؤید بدارد.
یکی از وظایف بزرگ حوزه‌های علمیه بخصوص در عصر حاضر، تبلیغ ولایت و رساندن پیام آسمانی و الهی غدیر می‌باشد. پیام غدیر، پیام ولایت و اعلان نظام جاودانی و جهانی اسلام و بیان بقا و استمرار نظام عصر رسالت است، و پیام وجود حکومت جهانی و واحد اسلامی است که پیروی از آن برای همه انسان‌ها، لازم و واجب است.
شناخت غدیر، یعنی شناخت هویّت واقعی ادیان، و شناخت راه صلاح و نجات انسان‌ها، و شناخت راه نور و سعادت و هدایت بشریت، و شناخت راه مبارزه با دشمنان علم و دانش و ستمکاران و ظالمین به سعادت واقعی انسان‌ها.
غدیر یعنی انتخاب یک مصلح و یک هادی و یک راهبر بر تمام جهانیان و بالاخره غدیر یعنی شناخت خلیفة الله و بقیة الله و ولی الله در تمام دوران‌ها و عصرها.
و امروز طلاب و فضلای ما برای رساندن پیام غدیر به جهانیان مسئولیت بسیاری زیادی دارند که با آموزه‌های بزرگ علمی بتوانند به ندای غدیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پاسخ مثبت دهند که در روز غدیر فرمود: فلیبلّغ الحاضرُ الغائبَ و الوالدُ الولدَ الی یوم القیامة
تا برپایی قیامت کبری، وظیفه اصلی مؤمنان و بخصوص علماء و دانشمندان دین، تبلیغ رسالت بزرگ انبیاء و پیامبران الهی می‌باشد که آن هم ابلاغ ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه افضل صلوات المصلین و ائمه معصومین علیهم السلام است.
امیدوارم که برنامه‌ها و فعالیت‌های شما عزیزان حوزه، مورد عنایت خاصّه حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا قرار گیرد، و همه مشمول دعای آن حضرت باشیم. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
لطف الله صافی
10 جمادی الثانیة 1438

پنجشنبه / 19 اسفند / 1395