سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به دهمین اجلاس سالانه غدیر/مشهد مقدس
پیام مرجع عالیقدر به دهمین اجلاس سالانه غدیر/مشهد مقدس

دهمین اجلاس سالانه غدیر با حضور علما، فضلا، اساتید و محققان حوزه و دانشگاه و شیفتگان امیرالمومنین علیه السلام، و با قرائت پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.
متن پیام معظم له بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الّذی جعل إکمال دینه و إتمام نعمته بولایة امیرالمؤمنین و الائمة المعصومین علیهم السلام

عید اکمال دین و اتمام نعمت، و عید اعلام ولایت را به همه مسلمانان جهان و شیعیان با اخلاص و غدیریان پاک‌گوهر، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

همایش سالانه غدیر در مشهد مقدّس در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج علیّ بن موسی الرضا علیه و علیهم آلاف التحیة و الثناء فرصت گرانقدر و ارزشمندی است که دوستداران اهل البیت علیهم‌السلام، بار دیگر شخصیت و هویّت مکتبی خود را به جهانیان نشان داده، و بر چنین مقام گران‌بها و والائی افتخار نمایند؛ فرصتی که در آن، فرهنگ غنیّ غدیر- که همان فرهنگ واقعی و حقیقی اسلام، و بلکه فرهنگ واقعی تمام ادیان آسمانی می باشد- را به تشنگان حقایق اصیل و معنویت، و طالبان معرفت و کمال، معرّفی نمایند. نردبان سیر و ترقّی و فتح قلّه‌های معرفت غدیر است، و راه حفظ استقلال و عظمت کشور و دفع استضعاف و استکبار، تمسّک به غدیر و الهام از مفاهیم غدیر است.

بازگویی داستان غدیر برای مردم بخصوص نوجوانان و جوانان عزیز که داستان یک تاریخ جاودان و ماندنی است، وظیفه بزرگان و دانشمندان دینی، و پدران و مادران است.

معرّفی غدیر، یعنی شناخت الگوی بزرگ حیات و زندگی، و شناخت راه مستقیم تکامل و سعادت واقعی که بشریت به آن نیازمند است.

مکتب غدیر و پیام روح‌بخش آن، باید در تمام مراکز علمی و حوزه های دینی، تدریس شود، و کرسی غدیرشناسی در مراکز معتبر علمی جهان تأسیس گردد تا مردم شناخت واقعی به مبلّغ غدیر، یعنی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، و صاحب غدیر که همان صاحب ولایت و امامت و وصایت است، یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام داشته باشند، و از حیات طیّبه آنان الگو گرفته و جان خود را سر زنده، و زندگی خود را جاودانه و پربرکت و خدایی نمایند.

در پایان از همه بزرگوارانی که به نوعی در مراسم غدیر و احیای نام غدیر، زحمت می‌کشند و بخصوص از خادمان دربار علوی، در این همایش با عظمت و نورانی، تشکّر نموده، و از خداوند متعال مسئلت دارم که همه آنان مشمول عنایات و توجّهات حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء قرار بگیرند؛

اللّهم عجّل فرج ولیّک و انصره نصراً عزیزاً و افتح له فتحاً یسیراً بحقّ محمّد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم أجمعین.

لطف الله صافی
غدیر 1438 هـ.ق

پنجشنبه / 16 شهريور / 1396