پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
مرجع عالیقدر شیعه حضرت آية اللّه العظمى صافی گلپایگانی، خطاب به وزیر آموزش و پرورش:دانش آموزان، امانت های الهی در دست شما هستد، در تربیت صحیح دینی و علمی آنها بکوشید.
مرجع عالیقدر: در تربیت صحیح دینی و علمی دانش‌آموزان بکوشید.

صبح پنج شنبه ۳۰  ذی الحجة ۱۴۳۸ ( ۳۰ شهریور ۱۳۹۶)، وزیر آموزش‌ و پرورش به همراه جمعی از معاونان خود، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ایشان دیدار، و گزارشی از برنامه های این وزارتخانه ارائه کرد.

▪️معظّم له نیز ضمن تقدیر و تشکّر، و عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیّد الشهدا علیه السلام، به تشریح قدر و منزلت مقام معلّم پرداخته، و فرمودند :

کار و شغل شما، شغل شریف و پر مسئولیتی است. پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند : « إنّما بعثت معلماً » من برای این برانگیخته شدم که معلّم مردم باشم. این کار، یک شغل عادی نیست، شغل انبیاست، بلکه اشرف مشاغل است؛ به همین خاطر، معلّمان عزیز باید قدر این شغل را بدانند، و متوجّه باشند که چه وظیفه مهمّ و بزرگی بر عهده آنها گذارده شده است. البته مردم و مسئولان هم باید قدر و منزلت این شغل را بدانند و همیشه قدردان و سپاسگزار این عزیزان باشند.
 

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از توصیه های خود، با اشاره به تعداد زیاد دانش آموزان در کشور افزودند : این تعداد چند میلیونی که گزارش دادید، وظیفه را بسیار حساس تر و مهم تر می کند، حتی یک مدرسه هم اگر بود و حتی اگر ده نفر هم دانش آموز بودند، باز هم وظیفه سنگین بود.

 
آیت الله العظمی صافی، در قسمت دیگری از توصیه های خود، دانش آموزان را امانت الهی در دست معلّمان دانسته و بیان داشتند :
 

این همه نونهال و نوجوان و جوان، امانت های اسلام در دست شما هستند و صاحب آنها، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد که همه را باید با معارف دینی و قرآنی و اخلاق صحیح اسلامی آشنا نمایید، و بدانید هدایت حتی یک نفر از آنها، در نزد خداوند متعال ثواب و اجری دارد که قابل توصیف نیست. ان شاء الله اگر تربیت دینی در مدارس ما درست باشد، همه جامعه راه درست را طی خواهد کرد.

ایشان در ادامه، با بیان اینکه هدف اسلام، انسان سازی به معنای واقعی کلمه است افزودند :
 

معارف عالیه اسلام و توصیه های اکید آن به علم آموزی همراه با تربیت، همه برای این است که اسلام می خواهد انسان به معنای واقعی بسازد یعنی می خواهد افرادی تربیت شوند که دارای مکارم انسانی باشند، و بتوانند به جامعه بشری خدمت کنند.
 

معظّم له در پایان این دیدار، توفیق بیشتر وزیر محترم آموزش و پرورش و همکاران ایشان را در پیشبرد اهداف بزرگ اسلام در علم آموزی و تربیت اسلامی از خداوند متعال مسألت کردند.

 

جمعه / 31 شهريور / 1396