جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی / قم المقدّسة 1439 هـ.ق
پیام معظم له به همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصّلاة و السلام علی حبیب إله العالمین أبی‌القاسم محمّد و آله الطاهرین سیّما بقیّة اللّه فی الأرضین و اللّعن علی أعدائهم أجمعین،
و السلام علی أبی‌الأحرار و قطب الأبرار مولانا و مولی الکونین أبی‌عبداللّه الحسین سیدالشهداء و علی أولاده و أصحابه المظلومین.
و سلام و تحیّت الهی بر خادمان و چاکران و غلامان و زائران آستان فرشته پاسبان حسینی
حادثه خونین کربلا در عاشورای سال 61 هجری، نقطه عطفی در تاریخ بشریّت و مدار تأثیر و الهام‌ به همه انسان‌های آزاده و مجاهد جهان است. آنان که سر مطهّر عزیز خدا را در عاشورای آن سال به بالای نیزه بردند آرزو داشتند که نام حسین علیه‌السلام برای همیشه محو و نور آن خاموش گردد.
آنان پنداشتند که وقتی اشعه‌ی خورشید عاشورا در غروب آن روز بی‌فروغ می‌گردد، جنایات وحشیانه این جانیان به ظاهر انسان هم، در تاریکی اوراق تاریخ پنهان می‌شود و نامی از حسین و یارانش باقی نمی‌ماند؛
«یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»
مگر می‌شود نوری را که خدا بر افروخته، خاموش نمود؟!
این همان سرّی است که حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس طاغوت زمان، خطاب به او فرمود: «یَا یَزید کد کیدَک وَ اسعِ سَعیَک فَو َاللّه لا تَمحُو ذِکرَنَا وَ لا تُمیت وَحیَنا»
و امروز دنیا شاهد بزرگ‌ترین اجتماع بشری در اربعین سیّدالشهداء علیه‌السلام است. آن هم اجتماع انسان‌های آزاده با شعور و شجاع که صفات والای انسانی را از پیشوایان دینی خود فرا گرفته، و شور و شوق این حماسه بزرگ و این کنگره عظیم جهانی را زیاد می‌نمایند.
آری، این عظمت، ترجمان فرموده پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم است که فرمود: «إنَّ لِلحُسَین حَرارة فِی قُلُوبِ المُؤمِنینَ لَا تَبرد أبداً»
و شما خادمان و نوکران پرافتخار این دربار بهشتی بر خود ببالید که ارباب و مولا و آقایی، مانند امام حسین علیه السلام دارید که فرمود: «أمیری حسین و نعم الأمیر»
حقیر کوچک‌ترین خادم خدّام حسین و جاروکش موکب‌ها و تکایا و حسینیه‌‌ها، به شما پیر غلامان و جوانان و نوجوانان عاشورایی افتخار می‌کنم، و از عزیزانی که تاج خدمت دربار خدایی حضرت سید الشهداء علیه السلام را بر سر دارند، و خلعت نوکری آن حضرت را پوشیده‌اند، خاضعانه التماس دعا دارم؛ یَا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَأفوزَ فَوزاً عَظیماً
در پایان عرض می‌کنم:
غلام صافی تو صافیان‌اند  پُر از مهر تو از پیر و جوان اند
همه از مرد و زن اهل ولایند  محبّ و جان نثاران شمایند
به الطاف شما امیدوارند * غلامان شما را بنده‌وارند

لطف الله صافی
صفر المظفر 1439 هـ.ق

پنجشنبه / 4 آبان / 1396