جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف
پیام مرجع عالیقدر بمناسبت افتتاح مسجد جامع اهل البیت (ع) در کيپ تاون آفریقای جنوبی
به مناسبت افتتاح مسجد جامع اهل البیت علیهم‌السلام در کيپ تاون آفریقای جنوبی

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی خیر خلقه حبیب إله العالمین أبی‌القاسم محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیة الله فی الأرضین
قال الله الحکیم: «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا»
افتتاح مسجد جامع اهل البیت در کیپ تاون را در ایام مبارک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، به عموم دوستداران اهل بیت علیهم السلام، و به شما عزیزان حاضر در این جلسه با عظمت، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ ان‌شاء الله تعالی این مسجد که مرکز بزرگ دینی و پایگاه توحید و هدایت و ارشاد است و ندای الله اکبر از آن به گوش موحّدان خواهد رسید، مرکز اجتماع همه فضائل انسانی و مکارم اخلاقی خواهد بود.
مسجدی که موحّدان و مسلمانان را در آن جمع نموده، و راه کمال انسانیّت و ترقّی معنوی مردم در آنجا آموخته می‌شود. خوشبختانه این مسجد به نام مقدّس اهل بیت علیهم السلام نامگذاری شده است؛ چه اسم زیبایی و چه نام مقدّس و پر معنایی!
اهل البیت علیهم‌السلام برای همه، الگو و اسوه هستند. کسانی که می‌خواهند سعادت دنیا و آخرت را کسب نمایند باید از آنها پیروی نموده، و با محبّت و دوستی آنان، عزّت و سرافرازی همیشگی داشته باشند. اهل البیت به مسلمان‌ها می‌آموزند که همه با هم، با مهربانی و صفا و صمیمیت زندگی نموده، و با کمک به یکدیگر، و ایثار و سخاوت و مواسات، مشکلات را برطرف نمایند.
امروز وظیفه ما این است که به دنیا اعلام کنیم: دین اسلام، دین اخوّت و رحمت و مهربانی است. دینی است که با خشونت و ترور و غارت‌گری و جنایت‌های وحشیانه کاملاً مخالف است.
مسلمان واقعی، پیرو حضرت رسول اکرم صلّی‌الله علیه و آله و سلّم، و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است که برای مردم، صلح و صفا و آرامش و عزّت و سربلندی می‌خواهند.
خدای بزرگ را شاکر هستیم که در کشور آفریقای جنوبی، مسلمانان با صمیمیت و مهربانی و محبّت به یکدیگر زندگی می‌کنند، و رفتار آنان موجب می‌شود که پیروان ادیان دیگر، آنها را تحسین نمایند.
درود بر شما محبّان و ارادتمندان پیامبر رحمت و اهل بیت ایشان. درود و صلوات بر همه بانیان خیر این مسجد با عظمت و درود بر جناب سلالة السادات حجة الاسلام آقای حاج سید خیر آفتاب حیدر و دوستان و همکاران ایشان. تأییدات همگان را از خداوند متعال در ظلّ عنایات حضرت بقیة الله ارواحنا له الفدا مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
لطف الله صافی
نهم ربیع الأول 1439 هـ.ق

يكشنبه / 12 آذر / 1396