جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیة الله العظمی صافی گلپایگانی:رسیدگی به نیازمندان، اولویت اصلی همه مسئولان باشد./همه برای از بین بردن فقر و کاهش آن تلاش کنند.
مرجع عالیقدر: رسیدگی به نیازمندان، اولویت اصلی همه مسئولان باشد

روز یکشنبه 17 جمادی الأولی 1439 هـ.ق، مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان قم با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف، از توصیه‌های معظّم‌له بهره‌مند شدند.

در ابتدای این دیدار، آقای میر شکار مدیر کل کمیته امداد استان قم، گزارش مفصّلی از فعالیت‌ها و خدمات این سازمان ارائه داد.

معظّم له با تقدیر وتشکّر از خدمات کمیته امداد، فرمودند: گزارشی که ارائه دادید، دارای اهمیت بسیاری است. مسأله فقر زدایی در جامعه خیلی مهم است. هر چه تعداد فقرا و نیازمندان کمتر باشد و خانواده‌هایی که در مضیقه هستند در وسعت قرار بگیرند، جامعه به سوی کمال خود پیش خواهد رفت ومطمئن باشید کمک و رسیدگی به فقرا و نیازمندان، از کارهایی است که حضرت ولی عصر امام زمان ارواح العالمین له الفدا را خوشحال می‌کند، چرا که این عزیزان، عیال الله و خانواده آن حضرت می‌باشند.
ایشان، در بخشی از توصیه‌های خود، با بیان آیات و روایاتی درباره کمک به محرومان، افزودند: باید دانست که: «مَا عُبِدَ اللهُ بِشَیْ‏ءٍ أَحَبَّ إِلَى اللهِ مِنْ إِدْخَالِ‏ السُّرُورِ عَلَى‏ الْمُؤْمِنِ‏» امام باقر علیه الصلاة و السلام می‌فرماید: خداوند متعال به کار و عبادتی بهتر و محبوب‌تر از این عبادت نشده است که انسان، مؤمنی را خوشحال کند.
الحمدلله کمیته امداد در رسیدگی به فقرا و نیازمندان در کشور پیشرو است. اولویت اصلی همه مسئولان باید کمک و رسیدگی به نیازمندان جامعه باشد و همگان برای از بین بردن فقر و کاهش آن تلاش نمایند.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود، از خدمات کمیته امداد استان قم، اظهار خرسندی نموده و بیان کردند: باید خدمات و کارهای مهمّی را که انجام دادید و بیان داشتید، به اطلاع همه برسانید تا استان قم، در این زمینه، برای استان‌های دیگر الگو باشد.

آیة الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری و تورّم، فرمودند: ان شاء الله با هماهنگی مسئولان و مردم و اهتمام مسئولان به اولویت‌قرار دادن نیازمندان و ضعفا، این گره‌ها باز شود و شاهد رفع مشکلات باشیم.

معظّم له در پایان دیدار، ضمن تقدیر مجدّد از امدادگران کمیته امداد، فرمودند: واقعاً به حال شما عزیزان غبطه می‌خورم. سلام مرا به همکاران خود برسانید و ان شاء الله روز به روز بر توفیقات شما افزوده شود.

دوشنبه / 16 بهمن / 1396