جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به کنگره بزرگداشت مرحوم آیة الله حاج شیخ عبّاسعلی اسلامی
پیام معظم له به کنگره بزرگداشت مرحوم آیة الله حاج شیخ عبّاسعلی اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی کتابه الکریم: «یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنكُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»
رفعت و بلندی مرتبت از طرف خداوند ذی القدرة و النّعم برای انسان‌های با ایمانی است که مراتب علم و عمل را گذرانده و قلّه‌های بلند دانش و کمال معرفت انسانیّت را فتح نموده و از عمر گران‌بهای خود – که بزرگترین سرمایه هر انسانی است- استفاده می‌نمایند.
درجاتی که خداوند متعال برای این اشخاص قرار داده است برای ما قابل درک و توصیف نیست. این درجات با درجه‌های ظاهری و دنیوی فرق دارد و قابل مقایسه نیست.
انسانِ عالمی که عمر خود را به تربیت و تهذیب نفوس پرداخته و مردم را به راه مستقیم و سعادت واقعی و عمل و تقوی و نیکوکاری دعوت نموده و هزاران دانش‌آموز و دانشجو در مدارس و مراکز علمی و فرهنگی اسلامی وی تربیت شده‌اند، در درگاه خداوند متعال و صاحب شریعت حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله دارای مقام بلند و اجر و شأن زیاد است.
تأسیس یکصد و هشتاد مدرسه از یک انسان موفّق و مهذّب، امری شگفت و تعجّب‌آور است.
آری، ایشان همان مرحوم آیة الله آقای حاج شیخ عباسعلی اسلامی ره است که بنیانگذار جامعه تعلیمات اسلامی بود. آن مرحوم، به حقّ، یک انسان وارسته و عالم جلیل القدر بود که هم مقام مدرّسی علوم دینی داشت و هم یک معلّم و مربّی برای دانش‌آموزان بود.
یاد ایشان و برگزاری همایش برای او، تجلیل از مقام معلّم و مربّی و یک عالم وظیفه‌شناس است.
باید این انسان‌های موفّق را به نسل جوان امروز معرّفی نمود که برای فرهنگیان و اساتید حوزه و دانشگاه، اسوه هستند. اینجانب از نزدیک، آن عالم بزرگوار را می‌شناختم و به ایشان ارادت داشتم؛ حشره الله مع اولیائه المقرّبین و رحمة ‌الله علیه رحمة‌ واسعة.
از شما عزیزانی که این مجلس با عظمت را تشکیل داده و از همه بزرگوارانی که برای تجلیل از این عالم ربّانی در این محفل با شکوه شرکت نموده‌اید، تقدیر و تشکّر می‌نمایم. ان‌شاء الله تعالی مشمول عنایات حضرت صاحب العصر و الزمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف باشید و السلام علیکم و رحمة‌ الله و برکاته
لطف الله صافی
13 ربیع الثانی 1440 هـ.ق

يكشنبه / 2 دى / 1397