جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی: باید با حلّ سریع مشکلات اقتصادی، قدردان مردم نجیب و صبورمان باشیم./بانکداری اسلامی آن‌طور که در اوائل انقلاب می‌خواستیم اجرایی نشد./وضعیت اقتصادی با عقلانیت و مدیریت دلسوزانه قابل حلّ است.
دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی با مرجع عالیقدر

 عصر روز پنج شنبه ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۰ (۱۳ دی‌ماه)، وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه جمعی از معاونان، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته، با معظّم له دیدار و از توصیه‌های ایشان بهره‌مند شدند.

در ابتدای دیدار، آقای دکتر دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، با بیان گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور، با اشاره به نامه مفصّل چندین سال پیش معظم له درباره بودجه به مجلس، توصیه‌های ایشان را بسیار کارساز و مفید دانستند.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از حاضران در جلسه، تقدیر معیشت و دقّت و تدبیر در مسائل اقتصادی را از مطالب مهمّ اسلامی دانسته و فرمودند: با وجود مشکلات زیاد اقتصاد کشور، امید داریم با عقلانیت، دلسوزی و تلاشِ بی‌وقفه، حلّ شوند و ان‌شاء الله همان‌طور که تا به حال کشور ما تحت عنایات حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف محفوظ بوده است، از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود ان‌شاء الله.

ایشان، در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به نجابت و صبوری مردم ایران، افزودند: مردم عزیز ما، نجیب و شریف و وفادار هستند و به خاطر اسلام و ایمانی که دارند صبر کرده‌اند و می‌کنند. همه باید با حلّ سریع مشکلات اقتصادی قدردان آنها باشیم. باید افرادی دلسوز، بدونِ وقفه، به معیشت مردم رسیدگی کنند و آنها را از فشارهای اقتصادی موجود، نجات دهند.

 مرجع عالیقدر در بخش دیگری از توصیه‌های خود، با اشاره به گله‌مندی شدید مردم از بانک‌ها بیان داشتند: یکی از مشکلات مهمّ کشور، مسأله بانک‌ها است که مردم خیلی شکایت دارند. آن‌طور که می‌خواستیم بانک‌ها اسلامی باشد نشد. آن زمان که در شورای نگهبان، قانون بانکداری اسلامی اصلاح و تأیید شد، تمام اهتمام ما این بود که احکام شرع، دقیق اجرا شود و در عین حال، مردم در رفاه و آسایش باشند، اما آن قانون اجرا نشد و در مقام عمل، مشکل پیدا شد. باید هر چه سریع‌تر و با تدبیر و دقّت، در این مسأله، قوانین اسلام پیاده شود.

پنجشنبه / 13 دى / 1397