پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
دیدار تولیت جدید آستان قدس رضوی با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته.

 آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف:
فرصت خدمتگزاری به آستان مقدّس و نورانی حضرت امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام را قدر بدانید./نسبت به احیا و حفظ موقوفات آستان قدس بر طبق نیّات واقفین، اهتمام نمایید.

 عصر روز  ٨ شعبان المعظّم ١٤٤٠ هـ.ق (۲۵ فروردین ۱۳۹۸)، تولیت جدید آستان قدس رضوی حجة‌الاسلام و المسلمین آقای مروی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته، با معظّم له دیدار و از توصیه‌های ایشان بهره‌مند شدند.
تولیت محترم آستان قدس، در ابتدای دیدار، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان ارائه دادند.

معظّم له نیز ضمن تبریک اعیاد مبارکه شعبانیه و تبریک انتصاب تولیت جدید فرمودند: خدمتگزاری به آستان مقدّس حضرت امام رضا علیه السلام افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است.
آنجا بارگاهی است که محلّ نزول فرشتگان و مختلف الملائکة و محلّ التجاء پیامبران الهی می‌باشد. این افتخار بزرگ و مقدّس را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مسألت دارم که در این آستان فرشته پاسبان، موفق باشید و بتوانید تمام سعی و تلاش خود را در احیای امر اهل بیت علیهم السلام به کار بگیرید.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به جایگاه ویژه حرم حضرت امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام در جهان اسلام فرمودند: حرم مطهّر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا صلوات الله و سلامه علیه همیشه مورد احترام همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بوده و بسیاری از شعرای شیعه و اهل سنّت برای مقام والای آن حضرت، اشعاری دارند که از بهترین سروده‌ها می‌باشد.
به طور نمونه اشعار قاآنی شاعر شیعی در حرم مطهّر که با خط بسیار زیبا روی سنگ‌های داخل حرم مطهر نوشته شده، از شاهکارهای شعر فارسی می‌باشد. همچنین اشعار خالد نقشبندی عالم اهل سنّت درباره آن حضرت یکی از بهترین اشعار است که درباره آن حضرت سروده شده است.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود افزودند: کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از گنجینه های بزرگ دینی جهان اسلام است. حقیر در دوران جوانی که به مشهد مقدّس مشرّف می‌شدم همه روزه به کتابخانه می‌رفتم و با اجازه رئیس وقت کتابخانه از کتاب‌‌های نفیس و گرانسنگ و منحصر به فرد آن استفاده می‌کردم. در بعضی از این کتاب‌ها، نکات مهمّی است که باید آنها را به عالمان دین و کتاب‌دوستان معرّفی نمود.

 معظّم له در ادامه با اشاره به اهمیت موقوفات آستان قدس بیان داشتند: موقوفات آستان قدس بسیار مهم است. بعضی از وقف‌نامه‌های آنجا، خودش تاریخ است و از نظر محتوا و ادبیات در اوج کمال و ادب می‌باشد.
سعی کنید نسبت به اصل موقوفات به بهترین وجه ممکن نیّات واقفان رعایت شود و امور شرعی و مذهبی در این مورد به طور کامل مراعات گردد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان، ضمن مسألت توفیق برای حجة الاسلام و المسلمین آقای مروی فرمودند: این فرصت بسیار مغتنم است که شما باید شاکر خداوند متعال و قدردان این نعمت بزرگ باشید. ان‌شاء الله بتوانید خدمتگزاری موفّق برای این آستان مقدّس و برای زائران و مجاوران آن امام رئوف و مهربان باشید.

دوشنبه / 26 فروردين / 1398