جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام مطرح شد: تأکید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر لزوم نشر و ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم‌السلام در دنیا
تأکید مرجع عالیقدر بر لزوم نشر و ترویج معارف نورانی اهل بیت(ع)

در دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام مطرح شد:
تأکید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر لزوم نشر و ترویج معارف نورانی اهل بیت علیهم‌السلام در دنیا

 

صبح روز شنبه 23 شهریور 1398، حجة الاسلام و المسلمین رمضانی دبیر كل جدید مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار، و از توصیه‌های معظّم له بهره‌مند شدند.
در ابتدا، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید این مرکز، از معظّم له به سبب توجّه و عنایات ویژه به این نهاد، تقدیر و تشکّر نمود.

 

معظّم له نیز ضمن تبریک انتصاب ایشان، با تأکید بر اهمیت این مسئولیت، فرمودند: امروز، دنیا متوجه معارف اهل بیت علیهم‌السلام است. این فرصتی که برای ترویج این تعالیم نورانی نصیبتان شده است را قدر بدانید و اهتمام کنید تا معارف اهل بیت علیهم‌السلام و آثار شیعی، مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به دنیا معرّفی كنید.

 

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به قصور و تقصیرها در نشر معارف شیعی افزودند: ما معارف بسیار زیادی داریم که در معرّفی آنها به تشنگان حقیقت و معنویت كوتاهی كرده‌ایم. باید این معارف را به زبان روز، به دنیا معرفی كنید. باید در این زمینه، با توجه به عقب‌ماندگی و قصور و تقصیرهایی که داشته‌ایم، شبانه‌روزی كار كنیم.

 

مرجع عالیقدر در ادامه، با اشاره به شبهاتی که دشمنان با ابزار تبلیغاتی جدید وارد می‌کنند بیان داشتند: باید همّت کنید حرف‌ها و سخنان مردم دنیا را بشنوید و برای پاسخ‌دادن به آنها آماده باشید. اگر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام را با نرمی و بیان مناسب برای غیر مسلمانان بگویید، جذب خواهند شد.

 

آیة الله العظمی صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، برگزاری «همایش بین المللی حضرت ابوطالب علیه‌السلام» را بسیار مهم دانسته و فرمودند: قبلاً هم عرض کرده‌ام که عیب بزرگی برای ماست كه تاكنون چنین همایش بزرگی برای آن حضرت برگزار نشده است. برگزاری این همایش، بسیار لازم است و باید طوری اجرا شود که مردم دنیا را متوجّه ابعاد شخصیتی این بزرگمرد اسلام نماید. خداوند متعال بر توفیقات شما و همکارانتان بیفزاید و بدانید اول کسی که از فعالیت‌های شما در راستای ترویج معارف اهل بیت علیهم‌السلام خوشحال می‌شود، حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشند.

يكشنبه / 24 شهريور / 1398