پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار سفیر عراق مطرح شد: ایران و عراق، امّت واحده هستند، و این وحدت، در برنامه‌هایی، مثل اربعین ظاهر است./ملّت شریف ایران، قدردان میهمان‌نوازی مردم بزرگوار عراق هستند.
مرجع عالیقدر: ایران و عراق، امّت واحده هستند

صبح پنج‌شنبه 19 محرم الحرام1441 (28 شهریور 1398)، سفیر عراق در ایران با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف، با ایشان دیدار و گزارشی از برنامه‌های کشور عراق جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین، ارائه داد.
معظّم له نیز با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهداء علیه السلام، دو ملّت ایران و عراق را امّت واحده خوانده و فرمودند:  همان‌طور که تذکّر دادید ما و شما، امّت واحده و مملکت واحده هستیم و هیچ‌گاه از هم جدا نبوده و نیستیم و این اتّحاد و یگانگی بحمدالله در عمل و برنامه‌هایی، مثل اربعین که واقع می‌شود، معلوم و آشکار است.
ایشان، در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه پیاده روی اربعین را از معجزات الهی دانسته و افزودند: الحمدلله برنامه پیاده‌روی اربعین در دنیا اسباب افتخار شیعه شده است. خدمات و اقداماتی که مسئولان و مردم عراق و ایران و مخصوصاً ملت میهمان‌نواز عراق دارند، مایه تقدیر و تشکّر و افتخار است.
آیة الله العظمی صافی، نعمت دوستی و پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام را مایه یکرنگ‌شدن ملّت‌هایی همچون عراق و ایران دانسته و بیان داشتند: تمام این اتّحاد و یکپارچگی را مدیون نعمت ولایت اهل البیت علیهم‌السلام بخصوص حضرت ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام هستیم و خداوند را بر این نعمت عظمی شاکریم. توفیقات بیشتر شما عزیزان را از خداوند متعال مسألت دارم و امیدوارم عنایات اهل بیت بخصوص حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه شما گردد.

شنبه / 30 شهريور / 1398