جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در آستانه عید سعید غدیر، تازه‌ترین اثر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف منتشر شد:
«پيام غدير»

 

غدیر، عید ولایت و عید نصب وصیّ الرسول به امر مبارك ذات اقدس حق تعالی است، روز بزرگی كه حتّی بیگانگان نتوانسته‌اند نور جهان‌تاب آن را پ‍نهان سازند.

دانشمندان، نویسندگان و سرایندگان غدیری اگر چه زمین مسكنت بوسیده و خود را عاجز از وصف ذرّه‌ای از عظمت غدیر بی‌انتها شمرده‌اند امّا بیانات، نوشتارها و سروده‌هایی را در خدمت به آستان ملكْ‌پاسبان ولایت عرضه نموده‌اند كه می‌تواند در معرفت‌آموزی و بینش‌بخشی دلشیفتگان ولایت و شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌السّلام نقش بسزایی ایفا نماید.

یكی از دانشمندان و نویسندگان برجسته این حوزه ولائی، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف است كه به عنوان مؤسس و بنیانگذار دهه ولایت موسوم به «دهه غدیر» شناخته شده‌اند.

 

پیام غدیر دفتری ارزشمند از مقالات، پیام‌ها و دیدارهای معظّم له پیرامون روز بزرگ و تاریخی غدیر است كه توسط دفتر تنظیم و نشر آثار این مرجع عالیقدر، گردآوری شده و پس از تبویب و نمایه‌نگاری، به عاشقان ولایت تقدیم ‌می‌گردد.

این كتاب ارزشمند از سه فصل مقالات، پیام‌ها و دیدارها تشكیل شده است كه عناوین هر فصل‌ به شرح ذیل می‌باشد:

فصل اول: مقالات

این بخش شامل دو مقاله از معظّم له درباره غدیر می‌باشد: مقاله اول در با عنوان «سیرى در غدیر» به بیان (ارتباط و وابستگی روز بعثت و عید غدیر)، (غدیر، استمرار نظام رسولان الهی)، (تبعیّت از نظام امامت، وظیفه‌ای همگانی)، (لزوم تجلیل از عید غدیر)، (پرسش‌هایی پیرامون نظام سیاسی اسلام و پاسخ به آن)، (تفسیر آیه تبلیغ)

و مقاله دوم با عنوان «ولایت، در خطبه غدیر» به مباحث (غرض‌ورزی همیشگی مخالفان)، (استعمال لفظ «خلیفه» در بعض روایات و در اصل خطبه غدیر) و (وجه تكیه بر لفظ ولیّ و مولی در خطبه غدیر) می‌پردازد.

فصل دوم: پیام‌ها

این بخش شامل پانزده پیام مرجع عالیقدر درباره غدیر و شخصیت عظیم امیرالمؤمنین علیه‌السلام است كه با عناوین (عجز وصف‌كنندگان)، (خادمان غدیر)، (نشانه محبّت)، (مكتب غدیر)، (امیر غدیر)، (كلام امیر)، (هشدارهای غدیری)، (غدیرشناسی)، (علی‌محوری)، (حیات جاودان)، (زیباترین حماسه)، (خطبه‌ وحیانی)، (نصوص ولایت)، (مرد ولایت) و (پیروزی نهایی غدیر) گردآمده است.

فصل سوم: دیدارها

این فصل از كتاب، شامل گزیده‌ای از بیانات معظم له در یازده دیدار غدیری می‌باشد كه با عناوین زیر جهت استفاده علمی خوانندگان موضوع‌بندی شده است: (حفظ و ترویج آثار غدیری)، (وظیفه خادمان غدیر)، (مدافعان ولایت)، (اساس دین)، (معرفت‌افزائی نسبت به ولایت)،‌ (جهانی مشتاق مكتب غدیر)، (ذی الحجة، ماه ولایت)،‌ (غدیر و اهمیّت  مدیریّت در اسلام)، (سیره امام غدیر)، (مبلّغان غدیر)، (نگهبانان ولایت)

 

 

 

پنجشنبه / 11 آبان / 1391