شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
با عاشورائيان

 

مشخصات كتاب:
عنوان: با عاشورائیان، مؤلف: حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی‌مدظله الوارف، به كوشش: احمد كریمی و محمد صادق منتظری، نوبت چاپ: اول، تاریخ چاپ: زمستان1387، ناشر: مركز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی صافی، محل نشر: قم، تعداد صفحه: 103صفحه.

 

ویژگی‌های كتاب:
1. واقعة جانسوز كربلا، نقطة عطفی در تاریخ بشریت و مدار تأثیرگذاری و الهام‌بخشی به همه انسان‌های آزاده و بیدار جهان شد. وسعت تأثیرگذاری و عمق نفوذ حماسه بزرگ عاشورا كه خود از معجزات آن محسوب می‌شود. به بیان ارزشمند مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی، آن را تبدیل به یك «دانشگاه حسینی» نموده است.
«با عاشوراییان» از عاشورا و پیام آن و رسالت‌های عاشورایی امروز ما سخن می‌گوید. این كتاب، مجموعه نوشته‌های عاشورایی مرجع عالیقدر و گرانمایه آیت الله العظمی صافی است كه به علاقمندان ارائه می‌شود.
2. خواندن این اثر فرصتی مناسب برای شیفتگان اباعبدالله الحسین‌علیه‌السلام است تا جلوه‌هایی جذاب و ماندگار از شخصیت آسمانی امام شهیدان و قیام حضرتش را با نگاهی عالمانه و به قلم فقیهی فرزانه مرور نموده و بر معرفت و بینش خود بیفزایند.
3. نثر كتاب شیوا و رسان بوده و با زبانی ساده به نگارش درآمده است.
4. استفاده از شواهد تاریخی و روایات و تفسیر قرآن كریم و نیز توصیف لحظات شورانگیز شب و روز عاشورا بر جذابیت كتاب افزوده است.
5. امیدواریم عموم علاقمندان بالأخص سخنرانان و مداحان اهل بیت‌علیهم‌السلام با مطالعه این اثر بیشتر و بهتر با پیام‌های عاشورا و مسئولیت مهم خود در تبلیغ رسالت حسینی‌علیه‌السلام آشنا شده و موفق باشند.

 

محتوای كتاب:
كتاب دربردارنده 4 فصل به این شرح است: فصل اول: دل‌نوشته‌های عاشورایی: در این فصل به شرح و توصیف زیبا و عارفانه شب و روز عاشورا پرداخته شده و از این رهگذر 2 بخش دارد: 1. شب عاشورا، 2. صبح عاشورا. فصل دوم: پیام‌های عاشورایی: در این فصل با ابعاد و آثار حماسة عظیم عاشورا در زمینه‌های مختلف آشنا می‌شویم و با این بخش‌ها روبرو هستیم: 1- صراط مستقیم حسین‌علیه‌السلام، 2- عبرت‌های عاشورا و 3- از عاشورا تا ظهور. فصل سوم: رسالت عاشورایی ما: آشنایی علاقمندان و عاشقان حسینی‌علیه‌السلام با وظائف خود نسبت به دانشگاه عاشورا حاصل این فصل است و با این بخش‌ها همراه هستیم: 1- پاسداری از شعائر حسینی، 2- مسئولیت‌های عاشورایی، 3- رسالت ذاكران اهل بیت‌. فصل چهارم: عاشورا در عاشورا: این فصل مشتمل بر 2 پیام مرجع عالیقدر درباره حوادث بمب‌گذاری مشهد در سال 1415 هـ.ق و شهرهای مقدس كربلا و كاظمین در سال 1425 هـ . ق است كه حاوی نكات ارزشمندی است.
 

 

 

 

 

 

 

شنبه / 12 آذر / 1390