جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حجة الاسلام و المسلمین صافی گلپایگانی در جمع مبلّغان:
امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، برادری و عدالت، درس های دانشگاه بزرگ کربلاست.

 

 

امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، برادری و عدالت، درس های دانشگاه بزرگ کربلاست.

بهترین سبک زندگی، در دانشگاه عزاداری حضرت سیّد الشهدا علیه السلام تدریس می شود.

 

حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن صافی گلپایگانی در آستانه ماه محرّم در آخرین جلسه درس خود که در مسجد بزرگ مدرسه مرحوم آیت الله گلپایگانی برگزار می شود، توصیه های مهمّی به طلاب ارائه فرمودند.

ایشان با اشاره به فرصت مهمّ تبلیغی ماه محرّم بیان کردند: از آنجایی که در ماه محرّم، اقبال مردم مؤمن و عزادار به مساجد، حسینیه ها و تکایا بیشتر است و این مجالس بسیار با عظمت و شکوه انجام می گیرد، فرصت بسیار مغتنمی برای تبلیغ معارف دین و دستورات اهل البیت علیهم السلام فراهم شده که همه مبلّغان باید قدر آن را بدانند و به انجام وظیفه بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «نفر» افزودند: همان طور که قرآن کریم فرموده: « فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ» باید طلاب عزیز به وطن های خودشان مراجعت کنند و مردم را انذار نمایند به خصوص در این ایامی که مردم بیش از پیش به روحانیت اقبال دارند و تشنه معارف اهل البیت علیهم السلام هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در جمع صدها نفر از طلاب مبلّغ ضمن اشاره به تهاجم بی سابقه دشمن علیه دین گفتند: حال که تهاجم دشمن علیه معارف دین زیادتر از قبل شده است، اگر کوتاهی کنیم مقصّریم. برای ما طلّاب جایز نیست که خودمان را کنار بکشیم در حالی که مردم بخصوص جوانان از ما استقبال می کنند و بیان دستورات دین را از ما می خواهند.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، سخن برخی که می گویند مردم نسبت به روحانیت  و دین بی میل هستند را رد کرده و ادامه دادند: این طور نیست که گمان کنیم مردم از ما دور شده اند. حضرت آیة الله والد ما می فرمایند: خیال نکنید که مردم بخصوص جوان ها از دین گریزان شده اند. نه، این طور نیست. اکثریت مردم دین را می خواهند و ملتزم به احکام شرع مقدّس و پایبند به اصول و ارزش های اسلامی هستند و این مسأله، وظیفه ما را سنگین تر می کند. البته عملکرد ما باید خوب باشد و اعمال و رفتار خودمان منطبق بر آن چیزی که می گوییم باشد.

فرزند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی، ارزش تبلیغ را غیر قابل بیان خواندند و افزودند: وقتی پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به یمن برای تبلیغ فرستادند، به ایشان فرمودند: «و ایم الله لأن یهدی الله على یدیك رجلاً خیرٌ لك مما طلعت علیه الشمس» یعنی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، بهتر است از آنچه که آفتاب بر آن می تابد یعنی هدایت یک نفر، بسیار با ارزش تر است از ارزش کره زمین و آنچه در آن است و کرات دیگری که آفتاب بر روی آن می تابد. ارزش تبلیغ شما از همین روایت معلوم می شود. اگر حتی یک نفر به دست شما طلاب عزیز هدایت شود، ثواب و اجر فراوانی نزد خداوند متعال دارید.

ایشان در پایان این جلسه با اشاره به اینکه، عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام، بزرگترین دانشگاه است، بیان داشتند: عزاداری حضرت ابی عبد الله الحسین علیه السلام، دانشگاه بسیار بزرگی است که نه کنکور می خواهد و نه سن و جنس مطرح است. همه در کلاس های درس این دانشگاه شرکت می کنند و از کلاس های آن؛ کلاس شهادت، کلاس برادری، کلاس عدالت، کلاس ایثار و کلاس امر به معروف ونهی از منکر شرکت می کنند و بهترین سبک زندگی را می آموزند.

چهارشنبه / 30 مهر / 1393