جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
عارف واقعی کسی است که دین را تبلیغ نماید و مردم را از گمراهی نجات دهد./طلاب نباید روحیه گوشه گیری و انزوا را به اسم عرفان برای خود انتخاب نماید.

*******************

عارف واقعی کسی است که دین را تبلیغ نماید و مردم را از گمراهی نجات دهد.

طلاب نباید روحیه گوشه گیری و انزوا را به اسم عرفان برای خود انتخاب نماید.

از خدمات انجام شده در حوزه علمیه قم، تقدیر و تشکّر می‌کنم.

*******************

آیت الله مقتدایی ریاست محترم شورای مدیریت حوزه های علمیه و حجة الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، گزارش مبسوطی از سوی مدیر حوزه علمیه قم درباره برنامه تحصیلی طلّاب حوزه و آموزش های فوق برنامه و کلاس های اعتقادی و اخلاقی و اردوهای تبلیغی و درسی ارائه شد.

حضرت آیت الله العظمی صافی نیز از خدمات انجام شده در حوزه علمیه قم، تقدیر و تشکّر کردند.

ایشان با اشاره به اهمیت حوزه علمیه قم و برنامه آموزش این حوزه فرمودند: اگر طلاب علوم پایه از اول با برنامه ریزی صحیح و دقیق، خوب بخوانند، موجب تقویت علمی آنها برای درس های بالاتر خواهد بود و لذا مدیریت حوزه باید بیشتر به دروس ابتدایی توجه داشته باشد.

معظم له خدمت انجام شده توسّط مدیریت حوزه را خوب ارزیابی کردند و فرمودند: الان برای طلاب محترم امکانات بهتر از سابق است و باید تلاش و همّت بیشتری داشته باشند.

مرجع عالیقدر با بازگوئی شرایط زمان تحصیل خود فرمودند: در آن زمان ها نه تنها تشویق نبود بلکه موانع تحصیل زیاد بود و اشخاصی بودند که به ما می گفتند: چرا درس دینی می خوانید؟ زمان این درس ها گذشته است.

حتّی بعضی از ثروتمندان نزد مرحوم والد ما آمدند و گفتند: ما حاضریم تمام امکانات تحصیلی ایشان (حقیر) را فراهم کنیم و ایشان را به لندن بفرستیم تا آنجا تحصیل نماید؛ ولی در مقابل کسی نبود که ما را به دروس دینی تشویق نماید، فقط مرحوم والد و بعضی از اقوام بودند که ما را تشویق می نمودند. خوشبختانه الان اقبال جوانان به حوزه ها زیاد شده و باید با برنامه ریزی خوب و دقیق از این اقبال استفاده نمود.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: آنچه برای طلبه اهمیت دارد این است که واقعاً مبلّغ اسلام  و مکتب باشد و با گوشه گیری و انزوا نمی شود دین را تبلیغ نمود. عارف واقعی کسی است که دین را تبلیغ نماید و مردم را از گمراهی نجات دهد. طلاب نباید روحیه گوشه گیری و انزوا را به اسم عرفان برای خود انتخاب نمایند.

معظّم له در پایان ضمن تشکر مجدد از مسئولان حوزه علمیه فرمودند: امیدوارم عنایات حضرت بقیة الله عجّل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال شما باشد و من برای موفقیت بیشتر شما دعا می کنم.

 

 

 

سه شنبه / 6 آبان / 1393