شنبه: 1403/02/1

بسمه تعالى وله الحمد

پس از رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امیرالمؤمنین و سیدالشهدا(علیهما السلام)‘ تا امروز، ریشة تمام حركات و نهضت‌هاى شیعه و مسلمین، علیه باطل و استثمارگران، همین فلسفة اجتماعى انتظار و عقیده به ادامه مبارزه حقّ و باطل تا پیروزى مطلق بوده است.

از متن کتاب

فارسی
پنجشنبه / 25 دى / 1393

بخش دوم:

امامت

 

فارسی
بسم الله الرحمن الرحیم
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ نَبِیِّهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ تَسْلِیماً.
فارسی

تعلیقه اول

شكی نیست كه نصب امام، خلیفه و زمامدار برای رتق و فتق امور و حفظ مصالح عموم، به حكم آیه:

(وَجَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَأَوْحَیْنا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْراتِ )[1]

«آنان را پیشوای مردم ساختیم تا خلق را به امر ما هدایت كنند و هر كار نیكو را به ایشان وحی كردیم».

و آیه:

فارسی

 

گفتار چهارم: تجلی توحید در امامت حضرت امام مهدی(عج)

امروز شاه انجمن دلبران یکی است                        دلبر اگر هزار بود، دل بر آن یکی است

دیدگاه عاشقان تماشای این تجلّی، و منتظران حقیقی ظهور، و مشتاقان درك فیض حضور، به قدری وسیع و پردامنه است كه هرچه ببینند و بیندیشند، عشق و شوقشان بیشتر و وسعت و امتداد دیدگاهشان افزون‌تر می‌شود.

فارسی

گفتار سوم: تجلی توحید در نظام امامت

امامت و رهبری نیز در ابعاد متعدّدی كه دارد، شعاع و شعبه‌ی عقیده‌ی توحید است و به آن استناد دارد، و چنان‌كه از آیه:

(إِنّی جاعِلُكَ لِلنّاسِ إِماماً)[1]

«وقتی خداوند ابراهیم را امتحان كرد، فرمود: من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم».

و نیز آیه:

فارسی
اشتراک در RSS - امامت