جمعه: 1403/01/10
Printer-friendly versionSend by email
ديدار حجة الاسلام دكتر علوي وزير جديد اطلاعات با حضرت آيت الله العظمي صافي در مشهد مقدس

حجة الإسلام دكتر سید محمود علوی، وزیر اطلاعات صبح امروز پنجشنبه 31/5/1392، با حضور در محل سكونت حضرت آیت الله العظمی صافی در مشهد مقدس، با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
در این دیدار، حضرت آیت الله العظمی صافی با ابراز خرسندی از انتخاب ایشان و دیگر وزرا و شروع به كار دولت جدید، مطالب مهمی را پیرامون مسائل منطقه و جهان اسلام بیان فرمودند.
معظم له به وضعیت حساس جهان اسلام در شرایط كنونی به خصوص كشورهای مصر، سوریه و دیگر كشورهای همسایه اشاره نمودند و دولت جدید را به تصمیمات مدبّرانه و توأم با حفظ عزّت و مصلحت  نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌ی جهانی فراخواندند.
ایشان برقراری ارتباط صحیح و همراه با حفظ منافع با كشورهای اسلامی و تأثیر گذار در معادلات جهانی را امتیازی برای كشور دانستند و ابراز امیدواری كردند كه این اتفاق در دولت جدید روی دهد.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینكه اسلام، دین رحمت و مهربانی است، از دولتمردان خواستند تا مردم و جهانیان را بیش از گذشته به دین مبین اسلام خوش‌بین نموده و راه ترقی و رشد را در تمام عرصه‌های علمی هموار سازند.

حضرت آیت الله العظمی صافی، به روحیه‌ی نشاط و امیدی كه بعد از روی كار آمدن دولت جدید در جامعه به وجود آمده است اشاره كردند و اظهار داشتند: قدر اعتماد مردم را بدانید و امّیدواریم كه انشاء الله این روحیه‌ی نشاط همواره باقی بماند.
معظم له به مشكلات و سختی‌هایی كه در پیش‌روی دولت جدید قرار دارد اشاره كردند و فرمودند: مردم مشكلات شما را درك می‌كنند و امیدوارند كه مشكلاتی كه از سوء تدبیر دولت‌ گذشته برجای مانده است و بداخلاقی‌هایی كه در جامعه انتشار یافته، و همچنین مشكلات معیشتی مردم، با تدبیر صحیح و درایت كامل رئیس جمهور و وزرای ایشان مرتفع شده و موجبات امیدواری و خرسندی مردم شریف ایران را فراهم آورد.
ایشان در پایان فرمودند: البته لازم است كه در تمام این امور به خداوند متعال توكل نمایید و از حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء استمداد بطلبید و انشاء الله بتوانید قلب مقدس آن وجود نازنین را با اعمال و رفتار خود خوشنود نمایید. ما هم مشكلات شما را درك نموده و برای رفع آنها و موفقیت شما دعا می‌كنیم.
حجةالاسلام دكتر سید محمود علوی در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه خدمت معظم له ارائه نمود.
لازم به ذكر است كه ادامه‌ی این دیدار به صورت محرمانه برگزار شد.

 

 

 

Friday / 29 March / 2024