جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار دکتر عارف:
رفع مشکلات و موانع با اجتناب از هوای نفس توسط مسئولان محقّق می شود./مسئولان، آبرو و اعتبار خود را در راه مستقیم الهی خرج کنند.

صبح امروز (سه شنبه) آقای دکتر عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

ایشان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود، خواستار ارائه راهنمایی و توصیه از معظم له شد. 

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با اشاره به اهداف والای مسئولان جامعه اسلامی فرمودند:

باید فرصت هایی که برای خدمت به اسلام و ملت مسلمان برای انسان پیش می آید را غنیمت دانست ولو این فرصت محدود باشد. مهمّ این است که انسان بتواند در راه خدا قدمی بردارد. اصلاً مقصد و هدف اصلی باید رضای خداوند متعال باشد.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به لزوم مجاهده با نفس مسئولان فرمودند: دنیا محلّ گذر است و باید انسان آبرو و اعتبار خود را در راه مستقیم الهی خرج کند. راه مستقیم، همان راه اسلام و اهل بیت علیهم السلام است و برای رسیدن به این راه و دست یابی به حیات جاودان باید هوای نفس را کنار گذاشت. اگر مسئولان یک جامعه هوای نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می شود.

معظم له با اشاره به انتخابات سال 92 افزودند: کار مهمّی که شما انجام دادید، شایسته و مطلوب بود. بعضی از کارها، آثار آن برای جامعه زیاد است هر چند در ظاهر انسان موفق نباشد اما اصل کار برای انسان موفقیت است. مهم آن است که انسان به وظیفه خود عمل کند.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به وجود علمای بزرگ یزد، مانند آیات عظام مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، حاج سید محمد کاظم یزدی و حاج آقا شیخ غلامرضا یزدی اعلی الله مقامهم بیان داشتند: مردم یزد، مردمانی خوب، نجیب و خوش نام هستند و علمایی که داشتند همه اسباب افتخارند. زندگی این بزرگان برای همه درس است و باید آنها را به مردم بشناسانیم که رجالی الهی و در مسیر کسب رضایت خداوند بودند.

آیت الله العظمی صافی در پایان برای همه مسئولان و آقای دکتر عارف جهت خدمت بیشتر به اسلام  و مسلمانان از خداوند متعال توفیق مسألت نمودند.

سه شنبه / 25 آذر / 1393