جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي به كنگره‌ي شعر فاطمي/قم -جمادي الثانيه 1435

 
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و اهل بیته و صلّ علی البتول الطّاهرة الصدیقة المعصومة الشهیدة و علی ابیها و بعلها و بنیها.
میلاد مسعود حضرت صدیقه‌ طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به ساحت مقدس كوثر زمان و قطب دوران حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به دوستداران خاندان عصمت و طهارت و حضار عزیز و محترم تبریك و تهنیت عرض می‌نمایم.
حقیر با زبان الكن و بیان ناقص و با اعتراف به عجز و ناتوانی، این جرئت و جسارت را در خود نمی‌بینم كه نسبت به آستان مقدس فاطمی عرضی داشته باشم؛ اما از باب این كه حقیر هم در زمره‌ی خادمان و جاروكشان دربارش محسوب شوم، عرض چاكری و ادب می‌نمایم.
سخن درباره‌ی یكی از حجت‌های بزرگ الهی است كه بر حجت‌های دیگر خداوندی حجت بود. وجود مقدسی كه اهل بیت علیهم السلام برای حقانیت مذهب تشیع به آن احتجاج می‌نمودند. بانوی بزرگی كه در درجه‌ی اعلای معنویت و حقیقت قرار دارد. شخصیتی كه برای جهان بشریت الگو و اُسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، كرامت، صداقت و دفاع از مقامِ اول مظلومِ عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اُسوه بود. آن بانوی بزرگی كه با خطبه‌ی غرّاء خود كه در آن جوّ اختناق و وحشت ایراد كردند، فلسفه احكام نورانی اسلام را تشریح نمودند.

فضایل آن حضرت بسیار زیاد است كه نمی‌توان در این فرصت كم حتی ذرّه‌ای از آن را بازگو نمود. همین حدیث مشهور كه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: « انّ الله تعالی یغضبُ لِغضبِ فاطمه و یَرضی لرضاها» درعین اختصار، معنای والا و مهمّی دارد كه حقایق مهم ولایی تا حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را می‌توان از آن استفاده نمود.

و امروز كه ما در آستانه‌ی ولادت باسعادت آن حبیبه‌ی خدا و ناموس كبریائی قرار گرفته‌ایم؛ باید بر دنیا فخر داشته باشیم كه بزرگترین بانوی جهان كه در اوج مكارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه‌ی بانوان مسلمان می‌باشد. امروز زنان ما با پیروی از دستورات انسان‌ساز ایشان خود را در صف مقدم بانوان جهان می‌بینند و به این كرامت و افتخار بزرگ به خود می‌بالند و در آخر آنچه كه بسیار اهمیت دارد این است كه در طول تاریخ اسلام شاهد عرض ادب و اخلاص هزاران دانشمند و عالم و شاعر و مداح به دربار ملكوتی آن حضرت هستیم كه هر كدام به اندازه‌ی بضاعت خویش گفتاری و شعری و مقاله‌ای ارائه داده‌اند و نمونه‌ای از آن كنگره‌ی شعر فاطمی است كه شاعران و مادحان عزیز به ساحت نورانی آن حضرت عرض ادب می‌نمایند.
درود و تحیات الهی بر شما شاعران و مادحان باد. بر این سِمَت بزرگ به خود ببالید و شاكر این نعمت آسمانی باشید. انشاء ‌الله تعالی رضایت خاطر انور حضرت ولی الله الاعظم شامل حال شما گردد و حقیر هم از شما التماس دعا دارم.
و السلام علیكم و رحمة الله بركاته
لطف الله صافی
17 جمادی الثانیة 1435

جمعه / 29 فروردين / 1393