جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف به همايش تجليل از مرحوم آية الله علامه حائري قدس سره/سمنان 1392

         الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سید الاولین و الآخرین حبیب إله العالمین أبی القاسم محمد و آله الطیبین الطاهرین سیما بقیة الله فی الأرضین و اللعن علی أعدائهم اجمعین الی یوم الدین.

قال الله تبارك وتعالی: «إنّما یَخشَی اللهَ مِن عِبادِهِ العُلَمَاءُ»

  تجلیل از شخصیت‌های بزرگ علمی كه در طول حیات مبارك خود منشأ آثار جاویدان و ارزنده بوده و تاریخ را با زندگی درخشان خود زیبا نمودند، تجلیل از انسانیت، فضیلت و اخلاق می‌باشد.
  از جمله این شخصیت‌های عظیم القدر، مرحوم علامه بزرگوار آیت الله حاج شیخ محمد صالح حائری مازندرانی سمنانی اعلی الله مقامه است كه صاحب تألیفات بسیار در فقه، اصول، تفسیر و كلام می‌باشد و در ادبیات عربی و فارسی استاد و دارای ذهنی وقّاد و استعدادی نقاد بود.
آن علامه بزرگوار در زمان حیات خود مورد مراجعه علما، فضلاء و دانشمندان بود و مردم متدیّن از كمالات علمی و معنوی ایشان استفاده می‌بردند. آری! او به حق افتخاری برای مردم مازندران، سمنان و حوزه‌های علمیه بود.

اینجانب توصیه اكید دارم كه دانشمندان و اساتید محترم و فرهیختگان حوزه و دانشگاه آثار آن علامه فرزانه را برای دانشجویان و طلاب به بهترین وجه ممكن ارائه داده و همگان را با افكار و مبانی علمی ایشان آشنا نمایند.

انشاءالله تعالی برگزاری این همایش آغازی باشد برای تكریم و تعظیم از بزرگان دین كه برای كشور و استان سمنان الگو و اسوه بودند و السلام علیكم و رحمة الله.
لطف الله صافی

چهارشنبه / 18 دى / 1392