جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف به همايش غدير 1434 ه.ق/مشهد مقدس

* شیعه با غدیر معنی پیدا می‌كند و با غدیر، هویّت خود را می‌یابد.
* غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ است.
* عزّت، شرف و اعتبار دین و مملكت و نظام، همه و همه در سایه غدیر است.
* غدیر، روز میثاق و روز بیعت تازه با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و بر پا كننده حكومت عدل واحد جهانی است.
* اینجانب از همه اهل ایمان می‌خواهم كه چراغ جشن‌های غدیریه را در سراسر جهان همیشه روشن نگه دارند و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانند.


 

 

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلوة والسّلام علی أشرف الأنبیاء و المرسلین حبیب إله العالمین أبی القاسم محمد و آله الطیبین الطاهرین سیما بقیة الله فی الأرضین و اللعن علی اعدائهم أجمعین الی یوم الدین.
قال الله تبارك و تعالی فی كتابه الكریم: «الیَوْمَ أكْمَلْتُ لَكُم دینَكُم وَ أتْمَمْتُ عَلَیكم نِعْمَتی و رَضیتُ لَكُمُ الاسلام دیناً» صدق الله العلی العظیم
عید سعید غدیر خم را كه بزرگترین عید تاریخ بشریت است به آستان ملك پاسبان حضرت مولی الموالی ذخیره بزرگ انبیاء الهی و با عظمت‌ترین ثمره جاودانی غدیر، حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به همه شیعیان با اخلاص و به ویژه به شما غدیریان حاضر در مجلس، حضرات علماء اعلام و مؤمنین ذوی العزة و الكرام تبریك و تهنیت عرض می‌كنم و از راه دور از كنار بقعه منوره كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام به ساحت مقدس ولیّ نعمت عظمی حضرت ثامن الائمة علیه آلاف التحیة عرض تبریك و ادب و بندگی و چاكری و غلامی زائران و مجاورانش دارم.
حضّار محترم! غدیریان عزیز!
این افتخار بزرگ كه برای شما و برگزار كنندگان این جشن آسمانی فراهم شده است را قدر بدانید و بر این نعمت بزرگ به خود ببالید كه شما هم از چشمه زلال غدیر جرعه‌ای نوشیده و حیات جاودانی یافته و در رساندن پیام حیات بخش و تاریخ‌ساز غدیر، نقشی به عهده گرفته‌اید؛ هنیئاً لكم هذه السعادة العظمی.
حقیقت این است كه شیعه برای غدیر و غدیر برای همه چیز است. شیعه با غدیر معنی پیدا می‌كند و با غدیر هویّت خود را می‌یابد. هویّت و شخصیت شیعه غدیری است؛ غدیر، رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاریخ است. غدیر، حقیقت اسلام و حقیقت ادیان الهی است.
بركه جوشان غدیر است كه تشنگان حقیقت و عدالت را در طول تاریخ سیراب می‌كند و درخت تنومند خداپرستی و توحید و نبوّت را آبیاری می‌نماید. آنان كه از این چشمه گوارا نوش جان كردند حیات ابدی یافته و زندگی برایشان معنی پیدا می‌كند و آنان كه قطره‌ای از غدیر با بركت نوشیدند به حوض كوثر نبوی اتصال پیدا نموده كه لا ظَمَأ بعدَها.
آری! آنان كه سر مست جام ولای غدیر شدند از هر آنچه داشتند در این راه گذشتند و خود را فدا نمودند. ورق پایانی كتاب تنومند غدیر هنوز نوشته نشده است كه تا ظهور موفور السرور آخرین خورشید سلاله غدیر این كتاب مفتوح و باز است و با امضای آن امام عزیز به سرانجام می‌رسد.
غدیر، روز میثاق و روز بیعت تازه با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و بر پا كننده حكومت عدل واحد جهانی است و ما چه بگوییم درباره غدیر كه هر چه بگوییم و هزاران كتاب در وصف آن نوشته شود هنوز هم چیزی گفته نشده و عقول و افكار انسان ها عاجز و ناتوان از آن می‌باشند؛ صاحب این قبه سامیه مباركه حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: غدیر، روز شادی و لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است.
اینجانب از همه اهل ایمان می‌خواهم كه چراغ جشن‌های غدیریه را در سراسر جهان همیشه روشن نگه دارند و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانند و قلب مقدس قطب عالم امكان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود خوشنود نموده و مشمول دعای خیر آن حضرت باشند كه ما هر چه داریم از غدیر است و عزّت، شرف و اعتبار دین و مملكت و نظام، همه و همه در سایه غدیر است.
دوری از غدیر، ظلمت، جهل، بدبختی، بیچارگی و ذلّت و زبونی است و نزدیكی به غدیر، حیات طیّبه انسانی و رشد و شكوفایی و سعادت دنیا و آخرت است. در پایان از مجمع محترم علمی فرهنگی غدیر كه چند سالی است این افتخار را دارد كه در مشهد مقدس با حمایت‌های معنوی علماء اعلام و با تشكیل همایش‌های غدیری و خدمات مهم مذهبی، اندكی از دینِ خود را نسبت به این عید آسمانی اداء می‌كنند تشكر نموده و توفیق روز افزون آنان را در خدمت به اسلام و ترویج معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام از خداوند متعال مسألت دارم و السلام علیكم و رحمة الله
  
                        عید سعید غدیر خم 1434 ه.ق
قم، عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین
لطف الله صافی

سه شنبه / 30 مهر / 1392