پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني به مناسبت هتك حرمت و جسارت به مراقد مطهر اصحاب جليل القدر رسول اكرم صلي الله عليه و آله و ياران خاص امير المؤمنين عليه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ

هتك حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام جناب حجر بن عدی سلام الله علیه و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتكاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گردید.
انا لله و انا الیه راجعون
تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاكی كه نشانه‌ی بزرگی از حقانیت اسلام و مكتب اهل البیت علیهم السلام است،‌ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه‌ی مسلمانان محكوم و مطرود است. چطور می‌توان باور كرد كه عده‌ای كه چهره‌ی اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی نموده و بوئی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفی نموده، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، كودك و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتّی نوجوانان را با شمشیر قطع نموده و آنها را در شبكه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.

برای جهانیان روشن است كه این افراد با كمك مستقیم بعضی از كشورهای مزدور منطقه و صهیونیزم و چراغ سبز سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر، این جنایات را انجام می‌دهند و به جای آن كه امروز به داد مسلمانان مظلوم میانمار برسند، این چنین جنایاتی را مرتكب می‌شوند.

اینجانب از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع می‌خواهم كه برای جلوگیری از این جنایات و آدم‌كشی‌ها كه اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش كرده است چاره‌ای فوری بیاندیشند و اختلافات جزئی و سیاسی را كنار گذاشته و فقط به فكر اسلام و قرآن و آبروی این دین حنیف و آسمانی باشند كه اگر فردا این كار انجام شود دیر است و موجب پشیمانی می‌باشد. به داد اسلام برسید و مسلمانان را بار دیگر در جهان عزّت و آبرو دهید كه آورنده‌ی قرآن كریم پیامبر رحمة للعالمین از شما انتظاری جز این ندارد كه ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ
لطف الله صافی
22جمادی الثانیه 1434

 

شنبه / 14 ارديبهشت / 1392