پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف به مناسبت شروع عمليات پنجمين مدرسه قرآني حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام

* امروز بیش از هر زمان دیگر، به قرآن و هدایت‌های ائمه معصومین علیهم السلام احتیاج داریم. هر چه از قرآن و احكام اسلام فاصله بگیریم مشكلات و نابسامانی‌ها در جامعه بیشتر می‌شود.
* مدل قرآنی زندگی به سبك اسلامی هرگز محقق نخواهد شد مگر آن كه حقیقةً به انسان كامل و معصوم علیه السلام كه عِدل قرآن است رجوع نمود.
* اگر می‌خواهیم جامعه و كشورمان از این همه مشكلات اقتصادی، ‌اجتماعی و در رأس آنها بداخلاقی‌ها نجات پیدا كند باید همه در مقابل قرآن كریم تواضع نماییم و از این‌كه بعضی‌ از احكام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماییم.


 

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی‏ هِیَ أَقْوَمُ»
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «إِنَّ للهِ‏ فِی‏ أَیَّامِ‏ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»

در ایّام زندگی شما نسیم‌های روح‌بخش الهی می‌وزد، پس مواظب باشید آنها را از دست ندهید و خودتان را در مسیر آنها قرار دهید.

خداوند متعال را شاكر هستم كه عملیات تأسیس پنجمین مدرسه علوم قرآنی به نام مبارك حضرت امام حسن مجتبی علیه ‌السلام در شهر مقدّس قم آغاز می‌گردد و انشاء الله تعالی شمیم خوشبوی آن، فضای شهر و منطقه پردیسان را معطّر نموده و همگان از بركات و آثار مفید آن بهره‌مند گردند و تأسیس این‌چنین مراكز آموزشی قرآنی - كه به سبك بسیار بدیع و جدید ساخته می‌شود- مبنای خیر و بركت برای مردم سرافراز ما باشد و برای ترویج معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی و نیز تقویت مبانی اعتقادی و اشاعه نشاط دینی اثر فراوان داشته باشد.

امروز بیش از هر زمان دیگر، به قرآن و هدایت‌های ائمه معصومین علیهم السلام احتیاج داریم. هر چه از قرآن و احكام اسلام فاصله بگیریم مشكلات و نابسامانی‌ها در جامعه بیشتر می‌شود.
اینجانب به طور یقین می‌گویم اگر می‌خواهیم جامعه و كشورمان از این همه مشكلات اقتصادی، ‌اجتماعی و در رأس آنها بداخلاقی‌ها نجات پیدا كند باید همه در مقابل قرآن كریم تواضع نموده و با عذرخواهی به درگاه آورنده‌ی این كتاب نورانی آسمانی توبه نموده و از این‌كه بعضی‌ از احكام مسلّم آن مهجور شده است استغفار نماییم.
باید جامعه و حكومت و نظام، قرآنی باشد. بازار و اقتصاد و بانك‌ها و مؤسسات و ادارات همه قرآنی باشد. سبك زندگی باید قرآنی باشد و این مدل قرآنی هرگز محقق نخواهد شد مگر آن كه حقیقةً به انسان كامل و معصوم علیه السلام كه عِدل قرآن است رجوع نمود.
در هر صورت، امروز بحمد الله خیّرین متدین و متعهدی هستند كه توفیق بزرگی نصیب آنها می‌شود كه از اموال خالص خود استفاده صحیح نموده و برای خود باقیات الصالحاتی می‌گذارند.
اینجانب با تبریك این سعادت بزرگ به بانی خیّر این مدرسه و به مؤسسه جامعة‌ القرآن الكریم و اهل البیت علیهم السلام و مجمع خیّرین مدرسه‌ساز قم، توفیقات بیشتر آنان را در اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در ظل عنایات حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا از خداوند متعال مسألت دارم.                                                         لطف الله صافی
                                                                                                                            16 جمادی الثانیة 1434

 

 

 

 

شنبه / 7 ارديبهشت / 1392