جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف به همايش كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها/هرمزگان1391

* همه دشمنان انسانیّت با معنویت و اخلاق و سعادت بشر در جنگ هستند و از همه وسایل ارتباطی جدید برای پیشبرد اهداف نامقدّس خود استفاده می‌كنند.
* وظیفه دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام هم در این زمان این است كه از این وسائل ارتباطی استفاده نموده و الگوهای شرف و اسوه‌های كرامت و عزّت را به جهانیان معرّفی نمایند.
* حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام در اثر تقوی و بندگی و اطاعت از خداوند متعال و صداقت و اطاعت از امام معصوم خود، به مقام بزرگ شفیعه عند الله نائل گشت.
* حضرت معصومه سلام الله علیها اسوه ممتاز برای زنان و بانوی كرامت و شرافت است كه شهر مقدّس قم به وجود آن بانوی بزرگوار در جهان علم و دانش نور افشانی می‌كند.


 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیّد الأنبیاء و المرسلین حبیب إله العالمین أبی القاسم محمّد و علی آله الطیبین الطاهرین سیّما بقیة الله فی الأرضین.
السلام علیكم و رحمة الله و بركاته؛
   با تقدیم سلام و عرض ادب و احترام به عزیزان شركت‌كننده در همایش با شكوه و مقدّس كریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها. این افتخار بزرگی است كه دوستان اهل بیت علیهم‌السلام دور هم جمع شده و فضائل و مناقب آن بزرگواران را - كه در حقیقت الگوی بهتر زندگی كردن برای بشریت می‌باشند- هم برای خود و هم برای دیگران بازگو می‌كنند.
   مسلّم این مجالس و نشست‌های ولایی كه احیاء امر خاندان عصمت و طهارت می‌باشد موجب تقرّب به خداوند متعال و كسب فیض و ثواب است.
   در زمانی زندگی می‌كنیم كه متأسفانه فضایل اخلاقی و كمالات انسانی و در یك كلمه اخلاق، در جامعه جهانی رو به افول و ركود است و بداخلاقی‌ها و اعمال خلاف شئون انسانیّت رو به افزایش است. گویا دشمنان انسانیّت همه با معنویت و اخلاق و سعادت بشر در جنگ هستند و از همه وسایل ارتباطی جدید برای پیشبرد اهداف نامقدّس خود استفاده می‌كنند.
   وظیفه دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام هم در این زمان این است كه از این وسائل ارتباطی استفاده نموده و الگوهای شرف و اسوه‌های كرامت و عزّت را به جهانیان معرّفی نمایند.
   یكی از آن اسوه‌های مقدس، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دختر هفتمین ستاره آسمان ولایت و امامت امام موسی كاظم علیه السلام می‌باشند؛ بانویی كه در اثر تقوی و پرهیزكاری و عبادت و بندگی و اطاعت از خداوند متعال و صداقت و راستی و نیز اطاعت از امام معصوم خود، گوی سبقت را از دیگران ربود و به مقام بزرگ شفیعه عند الله نائل گشت.
   بانوی با كرامتی كه امام معصوم حضرت جواد الائمه علیهم السلام درباره زیارت آن بزرگوار می‌فرماید: «مَنْ زارَ عَمَّتی بِقُم فَلَهُ الجَنَّة؛ هر كس كه عمّه من را در قم زیارت كند بهشت بر او واجب می‌شود.» این مقام، مقامی نیست كه بتوان از نظر مادی و ظاهری توصیف نمود. این زبان مقدّس معصوم است كه شخصیت آن بزرگوار را بیان می‌فرماید.
   آری! او یكی از بزرگترین زن‌های برگزیده عالم و اسوه ممتاز برای زنان و بانوی كرامت و شرافت است كه شهر مقدّس قم به وجود آن بانوی بزرگوار قداست یافته و امروز در جهان علم و دانش نور افشانی می‌كند.
   از خداوند متعال برای همه شركت‌كنندگان و مسئولان این همایش با عظمت طلب توفیق بیشتر نموده، انشاءالله تعالی منظور نظر كیمیا اثر حضرت بقیة الله الأعظم أرواح العالمین له الفداء قرار گیرند. والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته
لطف الله صافی
5ربیع الثانی1434
 

 

پنجشنبه / 3 اسفند / 1391