جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت‌الله العظمی صافی در پيامی به همايش ملّی قرآنی «مدهامّتان»:
جامعه قرآني نبايد اين همه مشكلات گراني، فقر، بيكاري و اعتياد داشته باشد.

* دعوت قرآن، دعوت به اخلاق انسانی، به مهر و محبّت، و دعوت به رحم و ایثار و برادری و مساوات است.

* سربلندی و عزّت مردم و نجات زندگی از پوچی و بی‌هدفی، جز در سایه پر بركت قرآن كریم و عِدل آن یعنی پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام میسّر نمی‌شود.

* جامعه و نظام باید در عمل نشان دهند كه حاكمیّت دین و قرآن و آیات حجاب و عفاف و صداقت و راستی مقدّم بر همه چیز است و باید قدرت و منصب را فدای دین نمود.

* امروز اگر در جامعه متأسفانه آثار فساد و گناه را مشاهده می‌كنیم، برای این است كه از قرآن و احكام نورانی آن دور هستیم.

 


 

 

 

پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی‌مدظله‌الوارف

به همایش ملّی مسابقات بزرگ قرآنی «مدهامّتان»/خوزستان 1434 هـ.ق

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

قَدْ  جاءَكُمْ   مِنَ   اللّهِ   نُورٌ  وَ كِتابٌ   مُبِینٌ     یَهْدِی   بِهِ   اللّهُ    مَنِ   اتَّبَعَ    رِضْوانَهُ   سُبُلَ   السَّلامِ

وَ یُخْرِجُهُمْ   مِنَ   الظُّلُماتِ  إِلَى   النُّورِ  بِإِذْنِهِ   وَ   یَهْدِیهِمْ   إِلى ‏ صِراطٍ   مُسْتَقِیمٍ/مائده،16- 15

السّلام علی القرآن الكریم و علی الذین یتلونه حق تلاوته؛

با عرض سلام و ادب و احترام به حضّار معظم؛ قاریان و حافظان عزیز و مفسّران عالیقدر و برتر كشور كه در این همایش نورانی شركت كرده‌اند و به این مقام‌های بزرگ اسلامی و معنوی افتخار می‌نمایند:

این مراسم و مسابقات قرآنی و همایش‌های دیگری كه مربوط به قرآن كریم است و هم‌چنین مراكز و مؤسسات قرآنی كه انتساب به قرآن، آنها را برتر و صاحب امتیاز نموده است اشرف و افضل از دیگر مراكز و همایش‌ها می‌باشد.

قرآن مجید، كتاب نور، كتاب هدایت، كتاب علم و حكمت، كتاب حیات، كتاب حركت به پیش و سیر و شتاب به سوی فتح قلّه‌های انسانیت است؛ تاریكی‌ها را می‌زُداید و دل‌ها و محیط‌های قرآنی را روشن و منوّر می‌سازد.

دعوت قرآن، دعوت به توحید، دعوت به عدل و احسان، دعوت به الغاء امتیازات و لغو تبعیضات نژادی و دعوت به اخلاق انسانی، به مهر و محبّت، و دعوت به رحم و ایثار و برادری و مساوات است. قرآن، كتاب محكم حقوق انسان و مبارزه با استضعاف، استكبار و استحقار است.

گرایش مقدّسی كه در جامعه‌ی ما و نسل حاضر به خصوص جوانان ما در هر قشر و صنفی به سوی قرآن مجید فراهم شده است بسیار مغتنم و سبب افتخار است.

امّید است از بركت تمسّك به قرآن و عترت و عمل به وصیّت حضرت رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم بر حسب احادیث ثقلین متواتر، انوار ایمان و عنایات الهی بیش از پیش موجب روشنی قلوب گردد.

نیاز اصلی جامعه امروز ما به حقایق و معارف وحیانی و معنوی می‌باشد. دل‌های مضطرّ و نگران و نفوس افسرده و مُرده كه روح امّید و نشاط و اخلاق در آنها ضعیف و كمرنگ شده است، محتاج به حقایق و معارفی است كه آنها را زنده، با انگیزه و سربلند و عزیز نماید، حقایقی كه آنها را با عالم غیب و ماورای مادّه ارتباط دهد و به زندگی معنی دهد؛ مردم و زندگی آنها را از پوچی و بی‌هدفی نجات دهد و آن، جز در سایه پر بركت قرآن كریم و عِدل آن یعنی پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام میسّر نمی‌شود.

امروز اگر در جامعه متأسفانه آثار فساد و گناه را مشاهده می‌كنیم، اگر ربا و رشوه و دروغ و چاپلوسی را می‌بینیم، اگر فقر و گرانی و بیكاری و اعتیاد، بلای خانمان‌سوز شده است، برای این است كه از قرآن و احكام نورانی آن دور هستیم.

جامعه و نظام باید در عمل نشان دهند كه حاكمیّت دین و قرآن و آیات حجاب و عفاف و صداقت و راستی مقدّم بر همه چیز است و باید قدرت و منصب را فدای دین نمود.

در پایان از خداوند متعال مسألت دارم كه همگان را در ظلّ عنایات حضرت ولی‌‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء در پیروی و عمل به قرآن كریم و عترت علیهم‌السلام بیش از پیش موفق بدارد. و السلام علیكم و رحمة‌ الله و بركاته

26 محرّم الحرام 1434 هـ.ق

لطف الله صافی

 

چهارشنبه / 22 آذر / 1391