جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت پنجاهمين سالگرد تأسيس مركز اسلامي هامبورگ

بسم الله الرحمن الرحیم

«قُلْ یا أَیّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللّهِ إِلَیكُمْ جَمِیعاً»‌ اعراف، آیه 158.

رسالت وحیانی حضرت رسول الله محمد بن عبدالله صلّی‌الله علیه و آله، رسالت به سوی جهانیان و جمیع مردم، و فراگیر همه ازمنه و امكنه است.

صدای اسلام و ندای دل‌نواز توحید قرآن از همان قرن نخست به دنیا می‌رسید و گسترش می‌یافت تا در حال حاضر كه كشور و شهر و منطقه‌ای نیست كه صدای اذان اسلام به آنجا نرسد و روز به روز بر رونق اسلام و گروندگان به این دین حنیف افزوده نشود.

در همه كشورها تعداد مساجد و مراكز تبلیغ این دعوت آسمانی بیشتر می‌گردد و به ویژه در كشور آلمان، استقبال فطری مردم از آن نیز چشم‌گیر است.

روحیه ملّت آلمان، روحیه پذیرش حق است و اگر چنان كه سزاوار است امتیازات توحیدی و انسانی و مبانی عالی اخلاقی اسلام به آنها عرضه شود مورد استقبال همه مخصوصاً دانشگاهیان قرار می‌گیرد.

كرامت انسان، مساوات انسان، توحید اسلام و عدالت اسلام مطالبی است كه مورد قبول فطرت بشر است. گوته شاعر بزرگ آلمانی در تعریف اسلام می‌گوید: اگر اسلام این مكتب است هر انسان ملتزم به فطرت، مسلمان است.

زعیم بزرگ عالم اسلام استاد اعظم ما مرحوم آیت الله العظمی آقای بروجردی اعلی‌الله مقامه بر همین اساس می‌فرمودند: باید اسلام را به غرب ببریم یعنی اگر اسلام واقعی را به دنیا معرفی كنیم اكثریت مردم بالطبع از آن استقبال می‌كنند.

اكنون حدود پنجاه سال است كه مركز اسلامی هامبورگ و مسجد آن كه به امر آن بزرگوار تأسیس گردید در آلمان نورافشانی می‌كند و برنامه‌های پاك و انسان‌ساز اسلام در آنجا تبلیغ می‌شود و بحمدالله توفیقات بزرگی برای این مركز در این مدّت فراهم شده است.

این مركز از مراكز بزرگی است كه دعوت اسلام را به توحید، به برادری، به برابری، به مهر و محبت و به صلح و رحمت و عدالت تبلیغ می‌نماید و مكتب اهل بیت علیهم‌السلام (قرآن و عترت) را به مشتاقان می‌آموزد.

در شرایطی كه متأسفانه گروهی نادان و جاهل، این دین سِلم و صلح را وارونه نشان می‌دهند و با رفتار خود و عملیات انتحاری جنایت‌آمیز آن را خشونت‌منش معرفی می‌كنند، مراكزی مثل مركز اسلامی هامبورگ مسئولیت بزرگی را به عهده دارند و باید بیزاری اسلام و یك میلیارد و نیم مسلمان از این فرقه گمراه را به دنیای غرب برسانند.

در این شرایط، نقش این مركز و مراكز مشابه دیگر بسیار مفید است. از القاب قرآنی پیغمبر اسلام صلّی‌الله علیه و آله رحمة للعالمین است یعنی پیمبر رحمت و مهر و محبت برای جهانیان و برای همه بشر.

اینجانب پنجاهمین سال تأسیس این مركز نورانی را تبریك عرض می‌كنم و به همه مسلمانان آلمان و مسئولان محترم این مركز، اداء ادب و احترام می‌نمایم و برای تمام ابناء بشر از اهل هر مملكت و كشور از خداوند متعال خیر و سعادت و آسایش و صلح و سازش و تفاهم مسألت می‌نمایم.

لطف الله صافی

جمعه / 17 آذر / 1391