جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت شب هاي مباركه قدر و درخواست ايشان براي دعاي فرج و اجراي عدالت در سراسر دنيا

- اینجانب از همه شب زنده داران در این شب های مبارك قدر خاضعانه استدعا دارم كه همه دل ها را متوجه آن امام عزیز و مهربان، محبوب دل های عارفان و ذخیره بزرگ پیامبران نمایند و شب قدر را با یاد آن حضرت و دعا برای فرج موفور السرورش و اجرای عدالت واقعی در سراسر گیتی تمام كنند.
- امید است جلوه های اسلامی در همه نهادها و برنامه ها از بركت دعاهای خالصانه در این شب ها بیش از پیش شود و نقاط ضعف اقتصادی، اجتماعی و مناهی و ملاهی و معاصی كه هویت جامعه را تهدید می كند در این شب برطرف شود.


 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
«أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَ‏ ذَلِكَ‏ فَرَجُكُم‏»
«إغتَنِمُوا الفُرَصَ فَإنَّ الفُرصَةَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ»

با عرض تسلیت شهادت حضرت مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه الصلاة و السلام؛
از تعلیمات و راهنمایی های مهم اولیاء دین علیهم السلام، اغتنام فرصت ها است و در یك معنای عام، زندگی و عمر و همه نعمت های الهی؛ سلامتی، تندرستی، توانایی های جسمی، مالی، مقامات و مناصب و از همه بالاتر عقل و علم، همه فرصت هایی است كه باید بشر از آن برای خودسازی، تقرّب به خدا، كسب معرفت، اصلاح حال خود و رسیدگی به پرونده اعمال و محاسبه استفاده كند.

یكی از این فرصت ها كه ارزش بالای معنوی آن در حدّ اعلا است ماه مبارك رمضان و روزه داری و برنامه های ویژه عبادی و اخلاقی آن است كه اكنون همه از آن بهره مند می باشیم، و در ایام و لیالی متبركه و اوقات شریفه آن، شب های قدر فضیلت خاص و فرصتی بزرگ برای كسب فیوضات معنوی و نیل به درجات ملكوتی است كه توفیق درك این شب ها و روزهای آن را باید غنیمت شمرد؛ شبی كه در قرآن به لیلة مباركة توصیف شده است؛ شب نزول قرآن و شب تشرف و نزول ملائكه بر حضرت ولی عصر مولانا صاحب الزمان المهدی ارواح العالمین له الفداء است كه شرح و بیان اسرار و بركات آن بسیار است.

باید همگان این شب را غنیمت بدانیم؛ برای كسب معارف دین، توبه، تجدید عهد، اعاده حیثیت، دعا، خودسازی اخلاقی و نو كردن ایمان به خدا، یقین به حساب و معاد، پاك ساختن نیات از غل و غش و كینه برادران اسلامی و درخواست خیر، سعادت، هدایت و امنیت برای همه بنی نوع بشر و مخصوصاً دعا برای تعجیل در امر فرج صاحب این شب ها حضرت صاحب الزمان علیه السلام؛ آقایی كه بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء است.
همه مقامات و مسئولانی كه كارشان در ارتباط با خلق است این شب را غنیمت بدانند. امید است جلوه های اسلامی در همه نهادها و برنامه ها از بركت دعاهای خالصانه در این شب ها بیش از پیش شود و نقاط ضعف اقتصادی، اجتماعی و مناهی و ملاهی و معاصی كه هویت جامعه را تهدید می كند در این شب برطرف شود بحق محمد و آله الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.
اینجانب از همه شب زنده داران در این شب های مبارك قدر خاضعانه استدعا دارم كه همه دل ها را متوجه آن امام عزیز و مهربان، محبوب دل های عارفان و ذخیره بزرگ پیامبران نمایند و شب قدر را با یاد آن حضرت و دعا برای فرج موفور السرورش و اجرای عدالت واقعی در سراسر گیتی تمام كنند. برای فرج آن حضرت دعا كنید تا برای همه گشایش و فرج حاصل شود. وظیفه همه مسلمانان در این شب های مبارك، دعای همگانی برای فرج است.
بیایید پیمانی محكم و استوار با آن حضرت داشته باشیم كه همه زندگی خود را در راه رضا و خوشنودی ایشان سپری نموده و غم و غصه هایی كه آن بزرگوار برای مشكلات مسلمانان دارند برطرف نماییم؛
اللهم عجّل فی فرجه و اجعلنا من أنصاره و أعوانه.
لطف الله صافی
17 رمضان المبارك 1433
 

دوشنبه / 16 مرداد / 1391