پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به جشنواره ملي مسابقات قرآن دانشجويان ايران

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: «قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّور».المائدة(15-16)
السلام علیكم یا ابناء القرآن. یا ابناء سورة الفاتحة، ابناء سورة یس، ابناء سورة التوحید، ابناء سورة النمل و النحل، ابناء سورة الكوثر والعصر و رحمة الله و بركاته.
سلام بر شما قرآنیان عزیز، اساتید عظام و دانشجویان پاك‌سرشت با اخلاص، و سلام بر دوستداران شما.
با تبریك به شما شیفتگان و قرآن‌پژوهان، حافظان و قاریان قرآن كه افتخار حضور در مكتب علم و هدایت قرآن را دارید اینجانب، این مقام را - كه شما حائز آن می‌باشید- گرامی می‌دارم و آن را با افتخار می‌ستایم.
در این دو آیه شریفه، هویت و حقیقت دعوت قرآن بیان شده است؛ دعوت و هویتی كه هر چه انسان با قرآن مجید آشناتر شود به حقیقت و واقعیت آن بیشتر آگاه می‌گردد.

عناوین برجسته و ممتاز و بی‌رقیب و بی‌نظیرِ «نور، كتاب مبین، هدایت بخش، راهنما به راه‌های سلامت و نجات‌دهنده از تاریكی‌ها» وصف این كتاب است كه هر چه در آن بیشتر تدبر شود، بر انسان ظاهرتر می‌گردد و ظلمت‌ها، جهل و گمراهی‌های گوناگون را می‌شكافد و قرآنیان را به سوی درجات بالاتر و بالاتر علم و آگاهی و بیداری و معرفت پرواز می‌دهد.

این حال پاك و رستگاری و دوری از عوالم حیوانیت و تقرب به خدا و هم‌طرازی با ملائكه مقرب را نمی‌توان توصیف كرد. فقط قرآنیان و شخص قرآن‌پژوه، آن را درك می‌كند و می‌یابد كه به چه آفاق وسیعی هدایت شده و به چه مسیر ملكوتی راه یافته است كه هرچند آن آفاق را درك می‌كند، اما زبان و بیان خود را از توصیف آن ناتوان می‌یابد؛ و چه رستگارند كسانی كه از دریاهای علم و هدایت و قرآن و كتاب‌هایی كه برگرفته از قرآن است، مثل نهج‌‌البلاغه، صحیفه شریفه سجادیه، صحیفه كامله، صحیفه ثانیه و ثالثه و رابعه و خامسه و خزائن علوم اهل بیت علیهم‌السلام كه همه قرآنی و شرح و بیان ما فی‌القرآن است استفاده می‌نمایند.
اینجانب با تكریم تمام از این مسابقات قرآنی كه با مشاركت دانشجویان عزیز و امیدهای آینده اسلام برگزار می‌شود، از خداوند متعال برای آنان توفیق بیشتر طلب می‌نمایم.
این برنامه‌ها و هر اقدامی كه موجب ارتقای معرفت و علم و بینش و بصیرت و شعور اسلامی و جهل‌زدایی و ارتقای روح دانش‌جویی گردد سبب خوشنودی و رضایت حضرت بقیة الله مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء می‌باشد.
السلام علیكم و رحمة الله و بركاته.
لطف الله صافی
24ذی الحجة1432
30/8/1390

سه شنبه / 1 آذر / 1390