پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت ارتحال آيت الله حاج سيد مصطفي شريعت موسوي

 

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شئ

ارتحال عالِم عالیقدر مرحوم آیت‌ الله آقای حاج سید مصطفی شریعت موسوی اصفهانی رضوان الله تعالی علیه, خلف الصدق مرحوم آیت ‌الله العظمی آقای سید مهدی موسوی درچه‌ای، ثلمه‌ای جبران ناپذیر و موجب كمال تأسف گردید.
فقید سعید در علم و عمل و خدمات دینی و علمی از تدریس و تصنیفات مفیده در این زمان كم‌نظیر بود. حقیر از عصر مرحوم استادنا ‌الاعظم آیت‌الله العظمی آقای بروجردی اعلی الله مقامه با ایشان و برادر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله آقای سید محمد حسن شریعت، آشنایی و ارتباط كامل داشتم.
این دو بزرگوار هر دو از چهر‌ه‌های درخشان در حوزه‌ قم و نجف اشرف بودند و شخص آن مرحوم در اصفهان هم با درخششی تابناك در تدریس و انجام خدمات دینی و تربیت طلاب و فضلاء، موفق بودند. تألیفات و آثار ارزنده آن فقید سعید مخصوصاً كتاب «الشهاب فی مسألة الحجاب» در شرایط حاضر برای نسل معاصر و فضلاء و مبلغین بسیار مفید است.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به حوزه علمیه اصفهان، حضرات آیات و علمای اعلام و فضلای محترم، اهالی شریف درچه و اصفهان و به بیت علم و سیادت آن مرحوم به ویژه آقازادگان مکرم و معزز ایشان و متعلقه محترم، حضرت علیه مکرّمه، تسلیت عرض می‌نمایم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مکرّم از خداوند منان مسألت دارم.

21 رجب 1432
لطف الله صافی

يكشنبه / 5 تير / 1390