چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
در پی آتش‌سوزی قرآن کریم و تخریب مساجد در بحرین
اعتراض شديد حضرت آيت الله العظمي صافي و درخواست اعزام هيئت‌هاي تحقيق از طرف علما و زعماي عالَم اسلام به بحرين

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلّى الله علیه و آله :
« اذا التبست علیكم الفتن كقطع اللیل المظلم فعلیكم بالقرآن... ».
علماء اسلام، زعماء اصلاح، حافظان حدود و ثغور دین مبین، حافظان قرآن مجید؛
السلام علیكم و رحمة الله و بركاته
تعالوا علی القرآن نبكی و نلطما
بحول الله تعالی و قوته، كشورهای وطن بزرگ اسلامی در حال حاضر شاهد یك نهضت بیداریِ قرآنی-اسلامیِ استعمارگریز و استقلال‌طلب و بازگشت به هویت استضعاف شده از سوی مستكبران جهان می‌باشند. صدای تكبیر مسلمانان به گوش تمام ملل و مردم دنیا می‌رسد. تظاهرات و جماعات و مخصوصاً جمعه‌های آنها را شرق وغرب می‌بینند، گوئی صدای دلنواز توحیدی «قولوا لا اله الّا الله تفلحوا» را مردم همه اقطار و مناطق می‌شنوند؛ چه نوای روح‌بخش و چه آهنگ رسا و اتحاد آفرین.
در این میان طواغیت زمان و دشمنان عدالت و سران سلطه‌های وابسته و دست‌نشانده، نگهبانان سلطه‌گران غرب مثل آمریكا و دول اروپا در داخل جوامع اسلامی، در برابر این قیام مقدس قرار گرفته از درك این حركت اسلامی رو به پیش، بازمانده و هم چنان بر ذلت وابستگی به مستكبران پافشاری می‌نمایند؛ امّا به نصرت خدا تلاششان بی‌ثمر و در برابر این قیام اسلامی مغلوب و محكوم شده و می‌شوند.
مسلمانان بحرین -این منطقه‌ای كه سابقه‌‌ی اسلامیتش، به عصر آغاز طلوع آفتاب جهانتاب اسلام می‌رسد- نیز در این قیام اسلامی با سایر كشورهای عربی در نفی وابستگان به استكبار آمریكا هم‌نوا و هم‌صدا گردیدند و خواستار حكومت مردمی بر اساس عدل اسلامی شدند و با تظاهرات سالم و دور از برخوردهای فیزیكی مطالب خود را طرح نمودند و افرادی را كه به نام آل خلیفه بر آن‌ها به زورِ بیگانه مسلط بودند به احترام به حقوق مردم دعوت كردند و می‌رفتند كه آل خلیفه را در مقابل حق و مطالبات اسلامی تسلیم نمایند؛ ولی استكبار آمریكا كه این جریان را صددرصد با منافعش در منطقه معارض می‌دید با رفت و آمدهای مكرّرِ وزیرِ دفاعش به عربستان و بحرین، حاكمان آل سعود را به مداخله در بحرین و اعزام نیرو مأمور نمود و اكنون بیش از یك ماه است كه انتفاضه‌ی مشروع و سالم بحرین ادامه دارد و سربازان سعودی با كمال بی‌رحمی به نسل‌كشی و قتل عام زن و مرد، صغیر و كبیر وحتی بازداشت و شكنجه بیماران و پرستاران و پزشكان بیمارستان‌ها و هجوم به دبستان‌ها و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه ادامه داده و انواع جرائم را مرتكب می‌شوند.
ابعاد این مداخله و جوانب متعدد آن هر كدام بی‌سابقه، وحشتناك و شرم‌آور است.
آنچه بالخصوص در مورد آن به علمای بزرگ و زعمای كشورها و انجمن‌ها و جمعیت‌های دینی و قرآنی در كشورهای اسلامی و غیر اسلامی مصر و تركیه، پاكستان و اندونزی ،مالزی و افغانستان و نقاط و مناطق دیگر هشدار می‌دهیم اهانت و هتك حرمت‌های سربازان آل سعود و آل خلیفه نسبت به قرآن مجید و مساجد مسلمین است. قرآن‌ها را به آتش كشیدند و نزدیك به سی مسجد بزرگ را تخریب كرده‌اند كه هر مسلمانی را غرق در اندوه و عزا می‌نماید.
اگر مسلمانان در به آتش كشیدن قرآن به وسیله یك كشیش، اعلام عزا و تظاهرات نمودند اكنون در بحرین نیروهای آل خلیفه و آل سعود - این مدعیان خدمت به حرمین شریفین- قرآن‌ها را در شهر اسلام و برابر چشم مسلمانان به آتش می‌كشند و مساجد را ویران می‌نمایند و آمریكا و اذناب آن مداخله‌ی سعودی را در بحرین قانونی ‌می‌دانند و سازمان ملل و مراكز حفظ حقوق بشر و كنفرانس كشورهای اسلامی همه با سكوت خود آن را تأیید می‌نمایند.
چرا مجامع اسلامی جهان اسلام و مقامات مردمی و دینی و فرهنگی، مثل ازهر شریف ساكت نشسته‌اند و حداقل قرآن‌سوزی و تخریب مساجد را محكوم نمی‌كنند؟ چرا برای بررسی این وضع پر از جسارت و اهانت و رسیدگی و تحقیق در این موضوع، هر كدام هیئت‌هایی از علماء و دانشمندان بی‌غرض و اساتید دانشگاه‌ها را به بحرین نمی‌فرستند تا از نزدیك به عمق این جسارت و قساوت مطلع شوند؟ چرا در امر قرآن مجید بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی می‌شود؟
همه نهاد‌ها و مساجد و مجامع اسلامی برحسب وظیفه دینی و غیرت اسلامی باید عكس‌العمل نشان دهند و هیئت‌هایی به بحرین برای استنكار اهانت‌های سربازان آل خلیفه و آل سعود نسبت به قرآن كریم و همدردی با مسلمانان مظلوم بحرین بفرستند. توقع و انتظار این است كه فوری این هیئت‌ها از همه كشورهای اسلامی و از مراكز و مجامع علمی اعزام شوند و حداقل، انكارِ این منكرات بزرگ را نشان دهند.
«ان تنصرو الله ینصركم و یثبت اقدامكم »
كونوا اشدّاء علی المستكبرین و عمالهم الظالمین و العاقبة‌ للمتقین
حوزه علمیه قم
جمادی الاولی 1432
لطف الله صافی

چهارشنبه / 7 ارديبهشت / 1390