پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به المپياد قرآني دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم

 

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی: ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم.
و قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ان هذا القرآن هو النور المبین و الحبل المتین و العروة الوثقی.
حضرات اولیاء محترم دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم و شركت‌كنندگان در المپیاد قرآنی؛
السلام علیكم و رحمة‌الله و بركاته
قال الله تعالی كتاب انزلناه الیك لتخرج الناس من الظلمات الی النور.
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اذا التبست علیكم الفتن كقطع اللیل المظلم فعلیكم بالقرآن
جهان معاصر اگرچه در صنعت و تكنیك رو به جلو و پیشرفت است اما در اخلاق و معنویات و رعایت حقوق و بینش و خودسازی غرق در كمبودها و تاریكی‌هاست. مادی‌گرایی و الحاد‌پذیری حیات نسل معاصر را تهدید می‌نماید و تحیر و سرگردانی‌ها را روزافزون كرده است.
بلا و بلكه بلیّات این تمدن به ظاهر آراسته و در باطن بی‌محتوا، در مسلمانان نیز اثر كرده است و نسل جدید مسلمانان را هدف قرار داده است. دوری از هدایت‌های قرآن مجید در چنین شرایطی بسیار خطرناك است.
شفای همه امراض روحی ما و همه بشریت، آشنایی با هدایت‌های قرآن مجید است كه بشر را از تاریكی‌ها به نور و روشنایی و از سقوط در منجلاب‌های فساد، نجات می‌دهد.
قرآن، نور مبین و حبل متین و عروة الوثقی و دستور رستگاری و خلاصی از اوهام و خرافات و هدایت به اندیشه‌های تابناك و معارف عالیه حقیقیه است. برای ترویج و دعوت قرآن، هیچ وسیله‌ای بهتر از خود قرآن و نشر هدایت‌های آن نیست. هرچه بیشتر با قرآن آشنا شویم و به سایه‌ی قرآن پناه ببریم به مراتب بصیرت و آگاهی بیشتری نائل می‌شویم.
حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله امت خود را با قرآن، از مهالك و سقوط در پرتگاه‌ها بیمه فرموده است كه تا دنیا،‌ دنیاست و جهان پایدار است هر زمان دیدید فتنه‌های گوناگون به شما روی آورده و جهات عقلانی و انسانی شما در خطر افتاده به قرآن بازگشت كنید كه همه بلاها و تاریكی‌ها مرتفع می‌شود و جامعه شما نو و جدید ‌می‌شود.
حقیر این حركت بزرگ قرآنی را كه در كشور با تأسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم انجام شده و المپیاد قرآنی را بسیار امید‌بخش و موجب كمال رشد و شعور اسلامی و خدمت بزرگ به دنیا‌ی معاصر می‌دانم و به سهم خود از همه عزیزانی كه افتخار این خدمت بسیار نورانی را دارند تشكر و تقدیر می‌كنم.
امیدوارم با كوشش‌هایی كه در این راه انجام می‌شود تحت عنایات عِدل عزیز قرآن حضرت بقیة‌الله ارواح العالمین له الفداء، ‌سرافراز باشید.
21 جمادی الاولی 1432
5/2/1390
لطف الله صافی

دوشنبه / 5 ارديبهشت / 1390