جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
هشدار و نصيحت حضرت آيت الله العظمي صافي به ملك عبدالله

 

بسم الله الرحمن الرحیم
الدین النصیحة
آقای عبدالله بن عبد العزیز
السلام علیكم و رحمة ‌الله
بر حسب سفارش خودتان كه شما را به عنوان مَلِك نخوانند، شما را در این پیام نصیحت‌آمیز مخاطب قرار می‌دهم:
برادر! شما اگر چه در شمار شش میلیارد بشر، یكی از این شمار بیشتر نیستید و مثل همه، یك فرد حساب می‌شوید و احترام خاصی به عنوان یك نفر از اولیاء ‌یا علماء یا مخترع و خادم به بشر ندارید و همان‌طور كه خود گفته‌اید، فقط آقای عبدالله هستید چنان‌كه دیگران هم عبدالله هستند - البته خودشناسی به عبداللهیت افتخار است- اما آنچه به شما اعتبار و شما را مورد احترام قرار داده و چشم شش میلیارد مردم را به شما و رفتار و اعمال و سیاست‌ها و تصمیمات شما دوخته است و به جنابعالی موقعیت خاص بخشیده است، مدیریت سرزمین وحی و حرمین شریفین است كه خود را عهده‌دار آن می‌دانید. مدینه منوره و مكه معظمه «اوّلَ بیتٍ وُضع للناس»، مقام ابراهیم، ‌اماكن و مقامات و مواریث فرهنگی همه پشتوانه‌های اصیل تاریخی می‌باشند. می‌خواهم من هم مثل یك میلیارد و نیم مسلمان به شما بگویم كه مسئولیت‌های شخص شما در ارتباط با این عنوانِ با عظمت، عظیم و بسیار عظیم است. یك میلیارد و نیم جمعیت جهان از شما می‌خواهند همان‌طور كه كعبه معظمه برای مردم است شما هم برای همه مردم جهان و برای همه مسلمانان باشید. همه بسوی كعبه نماز می‌خوانند و بسوی مسجد الحرام سجده، ‌عبادت و نماز بجا می‌آورند.
آنجا تاریخ همه، عزت همه، دین همه و شخصیت همه می‌باشد. آنجا یك كشور عربی نیست، كشور همه است؛ بلكه كشور اسلام است. همه طوائف مسلمین آنجا را اَشرف بِقاع می‌دانند و از این جهت هم، ‌همه مسلمانان آنجا را از خود می‌دانند. حكومت آنجا یكی از حكومت‌های عربی یا شورای خلیج فارس نیست. هم‌طراز قطر و امارات و بزرگتر و بزرگتر از آنها نیست؛ منطقه نفوذ بیگانه و آمریكا نیست؛ حرمین شریفین است؛ در شورای همكاری خلیج فارس ادغام نمی‌شود بلكه باید به كل عالم اسلام نگاه كند.
برای مسلمان آگاه و بیدار، رنج‌آور است كه در حرمین، سیاست‌های مذهبی خاص برقرار باشد و با عالم وسیع اسلام با آن سیاست‌های كوته‌نظرانه و متحجرانه برخورد كنند و جای تأسف كه ببیند در اوضاع سیاسی كشورهای اسلامی، سیاست‌های حكام حرمین، غرب‌گونه و آمریكاپسند باشد.
جای تأسف است كه ببیند مسلمانانی كه در برابر سلطه آمریكا و دفع وابستگان به آنها قیام می‌كنند، مغضوب حكام حرمین می‌شوند و افرادی مثل علی عبدالله صالح بیش از سی سال بدون هیچ مشروعیتی بر یمن حكومت داشته باشند و با اینكه وابستگی او به آمریكا معلوم است، مورد پشتیبانی شما باشد تا این همه مردم را در آنجا به خاك و خون بكشد و نهضت همگانی آنها را كه بازگشت به اسلام واستقلال اسلامی است در هم بكوبد.
برای همه مسلمانان سؤال‌برانگیز است كه حكام حرمین كه باید به همه، به یك نظر نگاه كنند ولی در بحرین از استعباد و دیكتاتوری و فسق و فجور و خدمتگزاری آل خلیفه به اجانب حمایت كند و به آنجا نیروی نظامی بفرستند تا مسلمانان را كه تظاهرات سالم دارند و استقلال‌خواه و اسلام‌طلب هستند، از صغیر و كبیر و زن و مرد، قتل عام نماید. هیچ مسلمانی از حاكمان حرمین این انتظار را ندارد.
مثل این‌كه آقای عبدالله فراموش كرده كه از كجا نیرو می‌فرستد و ظالم را در برابر مظلوم یاری می‌دهد!
ما از شما می‌خواهیم مقام و منزلت حرمین شریفین را حفظ كنید و این مقام را بهای این برنامه‌های زشت و در گرو آن نگذارید و موضع خود را حفظ كنید.
ما از شما می‌خواهیم به مسلمانان جهان توضیح دهید كه آل خلیفه بر چه اساسی مشروعیت دارند و شما بر چه اساس و مشروعیتی نیرو می‌فرستید تا امر به معروف و نهی از منكر مسلمانان را سركوب نمایند؟!
ما از شما می‌خواهیم كه برای اعاده‌ی اعتبار خود و برای دفاع از انسانیت، هرچه زودتر خاك بحرین را ترك نموده و از ملت مسلمان بحرین و تمام مسلمانان جهان معذرت‌خواهی كنید و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارید و الّا بدانید كه « ان ربّك لبالمرصاد» دیر یا زود قهر خداوندی ظالمان را نابود خواهد كرد كه خداوند قادر متعال می‌فرماید: .« و من قتل مظلوماً‌ فقد جعلنا لولیّه سلطاناً‌«
اول جمادی الاولی 1432
لطف الله صافی

سه شنبه / 16 فروردين / 1390