شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
هشدار مهم و شديداللحن حضرت آيت الله العظمي صافي به حكام عربستان و كشورهاي اسلامي عربي منطقه در خصوص لشگركشي عربستان سعودي و امارات به كشور بحرين

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْكَافِرِینَ أَوْلِیَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ
بیداری و نهضت اسلامی مردمی كه در بند حكومت‌های اسلام‌ستیز و مزدور استعمار می‌باشند و لبریز شدن كاسه‌ صبر و تحمل آنان خصوصاً در كشورهای عربی از حوادث بسیار مهم تاریخ معاصر می‌باشد.
این حركت آزادی‌خواهانه از تونس آغاز و به سرعت منطقه را فراگرفت؛ مصر، یمن، لیبی و بحرین زیر پوشش این ندای اسلام‌خواهی و استعمارستیزی قرار گرفتند و سران استعمار مخصوصاً آمریكا را كه با این حكّام مزدور و حمایت از آنان جهان عرب را زیر امپراطوری خود قرار داده و بر ثروت‌های طبیعی این كشورها از نفت و غیره تسلط داشته‌اند، به چاره‌جوئی مزوّرانه و مداخله‌گری برانگیخت؛ و با اینكه از نظر مردم دنیا سقوط قذاقی دیكتاتور در همان روزهای اول انقلاب مردم لیبی مسلم بود، این جرثومه‌ی خیانت به اسلام با كمك‌های آشكار و پنهان استعمار، مردم لیبی را شب و روز از زمین و هوا قتل عام می‌نماید.
و همچنین آمریكا و سران استعمار به مقابله با انقلاب بحرین كه صد در صد بر سلطه غرب و آمریكا به وسیله‌ی آل خلیفه پایان می‌بخشید پرداختند و به وسیله‌ی حكومت‌های همسایه‌ی بحرین وارد عمل شدند و نیروهای نظامی این حكومت‌ها را به این كشور گسیل داشتند تا انقلاب مردمی را سركوب و سلطه‌ی آمریكا را بر این كشور استمرار دهند.
ما از حكومت امارات هیچ توقعی نداریم و هویت واقعی او بر دنیا آشكار است. از حكام سعودی كه خود را مسلمان و خود را حامی مسلمانان می‌دانند؛ سؤال می‌كنیم: همكاری‌ نزدیك به یك قرن شما با استعمار انگلیس و آمریكا چه وقت پایان می‌پذیرد؟ چرا شما به‌خود نمی‌آئید؟ و به عزت و استقلال اسلامی برنمی‌گردید؟
جهان اسلام به خصوص كشورهای پاكستان، افغانستان و عراق گرفتار برادركشی و قتل‌عام‌های همه روزه است كه دنیا ‌می‌داند منبع و مصدر‌آنها كجا می‌باشد. از شما می‌پرسیم آیا اسلام به شما اجازه داده كه ظالم را در برابر مظلوم حمایت كنید؟ آیا نمی‌دانید كه حكومت آل خلیفه با آن نفرات معدود، مسلمانان بحرین اعم از شیعه و سنی را از همه‌ی حقوق خود محروم نموده است؟
آیا اكثریت قریب به اتفاقِ مردم كه خواستار حقوق اسلامی خود هستند صاحب بحرین‌ می‌باشند یا آن چند نفر مزدور ‌و دشمنان اسلام كه شما به بهانه‌ی درخواست آنها و در واقع به فرمان آمریكا نیرو به بحرین می‌فرستید؟ چرا از خشم و غضب خدا نمی‌ترسید و چرا از سرنوشت دیگران عبرت نمی‌گیرید؟
مسلمانان در تمام دنیا تصمیم گرفته‌اند كه مجد و عظمت دیرین را تجدید كنند و بیگانگان را از كشورهای اسلامی بیرون كنند. چنانكه بن علی و مبارك را بیرون انداختند
انّ موعدكم الصبح الیس الصبح بقریب.

 

چهارشنبه / 25 اسفند / 1389