شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام تسليت حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت ارتحال مرحوم آيت الله آقاي حاج سيد حسن فقيه امامي

 

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد‌ّها شیئ
ثلمه‌ی جبران ناپذیر ارتحال عالم ربانی و مدافع مقام ولایت ائمه طاهرین علیهم افضل صلوات المصلّین حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن فقیه امامی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسف شدید گردید.
آن عالم بزرگوار یكی از ستاره‌های درخشان علم و عمل و اخلاق و ادب و جهاد فی سبیل الله بود كه در عمر بابركت خود منشأ خدمات و بركات فراوان بود.آن فقید سعید مدافع سخت كوش مذهب و مروج مخلص مكتب اهل بیت علیهم السلام و خادم با اخلاص آستان مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء بود و ملجأ و ملاذ مردم به شمار می‌رفت. خدمات آن عالم بزرگوار علاوه بر حوزه‌ی كهن سال اصفهان و تربیت فضلاء و ارتقاء علمی طلاب در سائر امور اسلامی و اجتماعی مانند تأسیس مراكز علمی و خیریه همه ستودنی و موجب محبوبیت ایشان بود.
در دفاع از حدود و ثغور مذهب و امر به معروف و نهی از منكر و تعظیم شعائر و مبارزه با فرقه‌های ضاله نیز شخصیتی تلاشگر و موفق بود. فقدان این عالم عالی مقام و دلسوز، ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌ی علمیه كهن سال اصفهان و مردم پاك نهاد و ولایی آن شهر می‌باشد.
اینجانب این ضایعه‌ی بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به حضرات علمای اعلام و آیات بزرگوار و روحانیت والا مقام اصفهان و مردم مذهبی آن شهر و به ویژه به بیوت علمی وابسته و به بیت شریف آن فقید سعید و آقا زادگان محترم و داغدار و دامادهای مكرم و بالخصوص به جناب حجة الاسلام و سلالة السادات آقای حاج سید مهدی فقیه امامی دامت افاضاته تسلیت گفته و برای روح بلند آن عالم بزرگوار ترفیع درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسألت دارم.
اول ربیع الثانی 1432
لطف الله صافی

يكشنبه / 15 اسفند / 1389