جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت اللّه العظمي صافي به اجلاسيه سراسري اتحاديه شيعيان آلمان

بسم اللّه الرّ حمن الرّحیم
اجلاسیه سراسری اتحادیه شیعیان آلمان

السلام علیكم و رحمة الله
با تقدیر و تشكر از برگزاركنندگان و شركت كنندگان در اجلاسیه و با مسألت توفیق بیشتر آن عزیزان برای تعظیم قرآن مجید و تكریم عترت طاهره (ثقلین كریمین) كه بر حسب روایات متواتر و قطعی الصدور از طرق فریقین شیعه و سنی و معتبرترین مصادر اسلامی تمسك به آنها موجب امان از ضلالت و گمراهی است امید است از بركت این اجلاسیه‌ها و حضور و اجتماعات بتوانید هدایتهای نجات بخش قرآن كریم و اهل بیت علیهم السلام را كه پاسخ گوی همه نیازهای روحی و فكری و تعلیمات عالی انسانی است، به همگان برسانید.
هرشخص با وجدان و منطقی كه این پیامها و راهنمائیهای اخلاقی و معنوی و خداشناسی و خیر و عدل و احسان به او برسد به فطرت پاك انسانی خود از آن استقبال می‌نماید. در جامعه‌ای مثل جامعه آلمان كه از دیر زمان محققان و اسلام شناسان آن به اسلام گرایش نشان داده و حقیقت و حقانیت هدایتهای جامع و كامل و انسان‌ساز آن را ستوده‌اند این اجلاسیه‌ها خدمت به همگان و دعوت به حقوق انسان است. اسلام دین توحید، دین یگانگی و مساوات و برادری و مهربانی و بی امتیازی است و به همه اقوام و نژادها و ملل به چشم واحد نگاه می‌كند. صلح و دوستی در این دین از مسائل اصلی است و اولیاء دین و ائمه معصومین‌علیهم السلام فرموده‌اند:« هل الدین الا الحب» یعنی دین چیزی غیر از حب و دوستی نیست ظلم و بی رحمی و خشونت و تروریسم و بخاك و خون كشیدن گروهی زن و مرد و كودك و پیر و جوان در مكتب اسلام و هدایت اهل بیت علیهم السلام محكوم است.
در تمام اعصار شیعیان به این مبانی تعهد خاص داشته و دارند. ممكن نیست در مكتب تشیع یك نفر تروریسم پرورش یابد. نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... دعاهائی كه بما تلقین كرده‌اند؛ همه بلندترین معانی انسان پذیر و مقبول فطرت بشر را پیشنهاد می‌نماید.
اینجانب به همه شما برادران و خواهران كه با آن دلهای پاك در این اجلاسیه حضور دارند و خصوصاً برادران و خواهران آلمانی تبار آلمان سرافراز به سوابق خوب و خدمات به بشریت درود می‌فرستم و برای همه خوشنودی و سعادت و رضای قلب مبارك حضرت ولی عصر مولانا المهدی ارواح العالمین له‌الفدا را آرزومندم

والسلام علیكم و رحمة الله/ذی القعده1431
لطف الله صافی

دوشنبه / 3 آبان / 1389