جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در واكنش به وحشيگري نسبت به ساحت مقدس قرآن كريم:
دنيا بايد عكس العمل مناسب امريكا و پاپ را در برابر اين اقدام جنون‌آميز ببيند.

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم آزاده جهان!

حركت جنون‌آمیزی كه از آمریكا شروع شده و شعائر انسانیت و مقدسات اسلامی را هدف قرار داده، جهان را در لب پرتگاهی سراسر فتنه و آشوب و جنگ و كینه و دشمنی و قتل و سلب امنیت قرار می‌دهد.

اگر برای دیوانگی‌ای كه امریكا به آن گرفتار شد مصلحان ملت‌ها چاره‌ای نیندیشند، غرب و شرق به هم ریخته و بذر دشمنی و نفاقی كاشته می‌شود كه قرن‌ها آثار آن گریبان‌گیر نسل‌های آینده خواهد شد و احتمال اینكه افرادی دیوانه و بی‌منطق مانند همین شخص اهانت‌كننده به قرآن كریم روزی بر آمریكا و سلاح‌های هسته‌ای جهان برانداز آن كشور مسلط شوند و حتی به كاخ سفید هم راه پیدا كنند، منتفی نمی‌باشد. هم دول و ملل جهان باید بسیج شوند و امریكا را از این دیوانگی و غرور استكباری نجات دهند و مسیحیت را از این امواج سهمگین وحشیگری و ارتجاع مهیب خلاص كنند.

سكوت پاپ و خودداری سران دولت امریكا در عكس‌العمل مناسب و كنترل این فتنه كه خطر جهان‌سوزی دارد، این افراد گرگ‌منش و مهاجم به انسانیت و آزادی ادیان را جسورتر و بی‌باك‌تر می‌سازد.

به یقین امریكایی‌های متمدن و متعهد از این اهانت به ساحت كتاب مقدس آسمانی شرمسار و سربه‌زیر می‌باشند.

مسلمانان جهان هرگز با محكوم كردن ظاهری این اهانت راضی نمی‌شوند بلكه باید دنیا عكس‌العمل مناسب و بازدارندة سران امریكا را مشاهده كند. مسلمانان دنیا و ایرانیان غیور و فدایی قرآن به عنوان اعتراض با تظاهرات گسترده خشم و انزجار خود را ابراز نموده و مهاجمان به حریم قرآن كریم را برای همیشه پشیمان نمایند.

لازم به ذكر است اینجانب از همة مسلمانان و هواداران قرآن مجید می‌خواهم كه هرگز مقابله به مثل ننمایند.

ما به دنیا اعلام می‌كنیم كه تمام كتاب‌های آسمانی برای ما مقدس و محترم می‌باشد و كسانی كه به قرآن كریم جسارت نمودند كتاب‌های دیگر آسمانی را هم قبول ندارند و ما مسلمانان حاضر هستیم با دلیل و برهان و منطق با همة كسانی كه ادعای پیروی از ادیان الهی دارد مباحثه و مناظره نماییم و به همه اعلام می‌كنیم:

«ان الدین عندالله الاسلام» و

«الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»

4 شوال 1431

22/6/1389

لطف اللّه صافی

 

 

دوشنبه / 22 شهريور / 1389