پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به رئيس جمهور آذربايجان پيرامون جلوگيري از تخريب مسجد فاطمه زهرا سلام الله عليها

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدللّه رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا ابی القاسم محمد و آله الطاهرین لاسیما مولانا المهدی بقیة اللّه فی الارضین والحمدللّه الذی جعلنا و ایاكم من المتمسكین بولایة امیرالمؤمنین علیهالسلام

جناب برادر ایمانی آقای الهام علی اف رئیس جمهور محترم آذربایجان دام عزه
السلام علیكم و علی اخواننا المؤمنین فی مملكة آذربایجان

با احترام و به امید اعلاء روز افزون كلمه اسلام، از زمان فروپاشی شوروی و آزادی و استقلال آذربایجان عزیز آن سرزمین شیعه و افتخارآفرین همواره به وسیله برادران و خواهرانی كه از آذربایجان برای زیارت به قم مشرف شده و می‌شوند و با اینجانب دیدار می‌نمایند استقلال بازیافته این كشور شیعی را تبریك گفته و احساسات برادرانه خود را اظهار و ارسال داشته‌ام و نقش بسیار عجیب مردم مقاوم و با استقامت آن منطقه را در حفظ هویت ولائی و تشیع ستوده‌ام و آن را نشانه پاكی و نورانیت قلوب آن عزیزان دانسته‌ام و در یك كلمه آنها را در حدّ وافر دوست‌دار و علاقمند هستم.
اینجانب برای اینكه این مردم پولاد موضع و ولایت مدار را تحسین و تقدیر كنم اكنون جمله‌ای كه همه معانی آن را فراگیر باشد در نظر ندارم. شخص جنابعالی و پدر مرحوم شما كه مسئولیت مدیریت چنین كشور و مردم را دارید و این پرچم استقلال را بدست گرفته‌اید نیز به همین مفاخر از پدران و نیاكان خود افتخار دارید. همه آن گذشتگان كه شما از تبار آنها می‌باشید خالص‌ترین اعتقاد را به اهل بیت علیهم السلام و سنت‌های شیعیان داشته‌اند كه اكنون هم بحمداللّه تعالی در این بازماندگان پس از آن دوران سخت تشیع‌زدایی پاك و برقرار است. آن عزیزان در حفظ این سنت‌ها و ایام مذهبی و شعائر اسلامی مخصوصاً بناء مساجد و حسینیه‌ها و برنامه‌های محرم و صفر و ماه مبارك رمضان و اجتماعات دینی و تبلیغات قرآنی و اخوت ایمانی و اخلاق كریمه از هیچ یك از مردم مناطق وسیع شیعه اگر بیشتر نبودند كمتر نبود. امروز از نسل معاصر و شخصیتی مثل جنابعالی انتظار این است كه احیاگر این هویت نورانی و مدافع از این حیثیت كهن و دیرین باشید امید است كه روز بروز شاهد پیشرفت و ترقی آن كشور در همه رشته‌های علم و صنعت و اقتدار و استقلال و اقتصاد باشیم. چشم صدها میلیون شیعه جهان به كشور شما و مدیریت شما دوخته شده و همه انتظار جهش بزرگ را از شما دارند احترام و تجلیل از این سوابق روشن و با عظمت را در رأس برنامه قرار دهید و سنت‌ها و مساجد را بازسازی و از نو بنا كنید.
برای هر شیعه و مسلمان علاقمند به آذربایجان سخت دردناك است كه بشنویم در آنجا افرادی هویت ولائی آن كشور را مورد اهانت قرار می‌دهند و در آن جامعه واحد و متحد، قصد تفرقه و اخلال به امنیت و حتی تجاوز به حقوق شهروندی دارند.
مسجدی كه به نام سیده‌ی نساء العالمین بانوی همه بانوان مسلمانان جهان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نامیده شده است، اگر معرض هجوم و خدای نخواسته تعطیلی باشد بسیار دردآور است و عواقب سوء آن موقعیت آن كشور عزیز را متزلزل می‌سازد. انتظار از جنابعالی این است كه با سیاست و تدبیری كه دارید جلو این فتنه‌ها و فتنه‌انگیزها را بگیرید و شخصاً به این مسجد مشرف شوید و ادای احترام كنید و عالم اسلام و مخصوصاً شیعیان را سرافراز و خشنود نمایید. در انتظار اقدام جنابعالی. شكرالله مساعیكم

قم المشرفة
24 جمادی الاولی 1431
لطف الله صافی

شنبه / 18 ارديبهشت / 1389