جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به همايش بيعت با امام موعود

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: «وَ ذَكِّرْهُم بِأیام الله»

قال رسول صلی الله علیه و آله: «لو لم یبق من الدنیا الا یوم واحد بعث الله عزوجل رجلاً من اهل بیتی یملأ الارض عدلاً كما ملئت جوراً»

یكی از ایام الله بزرگ و مقدس، روز شریف نهم ربیع المولود است. این روز فرخنده و پربركت، آغاز ظهور ولایت حضرت ولی الله الاعظم امام مبین و حصن حصین بقیة الله فی الارضین موعود انبیاء مرسلین، مقصود از (فمن یأتیكم بماء معین) خاتم الاوصیاء المعصومین، مولانا المنتظر و العدل المشتهر و الامام الثانی عشر الحجة بن الحسن المهدی ارواح العالمین له الفداء می‌باشد.
منتظران روزگار رهایی و عصر نجات و خلاص بشر از ظلم و استكبار و استضعاف باید این روز را گرامی بدارند و تعظیم آن را برای خود افتخاری بزرگ بدانند.
رسیــد عید و زِ دل غبار غم برگرفت
جهان پیر كهـن، جوانی از سـرگرفت
فرح زمـان تا زمان گره ز دل‌ها گشود
زمین كران تا كران رونق دیگر گرفت

در حقیقت باید گفت كه از امروز و از درون تاریخ هجری، تاریخ نوین عصر مهدوی آغاز می‌شود.

این همایشی كه به نام همایش بیعت با امام موعود علیه السلام در آستان عزت و عصمت و عظمت كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیها و علی آبائها المعصومین التحیة و السلام برگزار می‌شود، اقدام بسیار پسندیده و شایسته می‌باشد كه با دعوت از شیعیان بر تولی و تبری و تجدید عهد ولایت و بیعت با آن قطب یگانة عالم و موعود خداوند متعال و انبیاء و از آدم تا خاتم می‌باشد.
این همایش مصداق بارز تعظیم شعائر الهی و موجب اعلاء كلمة الله و ترویج معارف نورانی مكتب اهل بیت علیهم السلام و ابلاغ پیام‌های حیات‌بخش و تحرك‌آفرین آن به منتظران ظهور موفور السرور آن حضرت است.
انشاء الله تعالی اساتید بزرگواری كه در این نشست علمی شركت دارند با استعانت از آستان مقدس حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه بتوانند در گسترش فرهنگ مهدویت به بهترین وجه خدمت كنند و جوانان عزیزمان را با آن امام همام آشناتر نمایند.
در پایان بر برگزاركنندگان مخلص این همایش و شركت‌كنندگان آن و اساتید و فضلای محترم درود می‌فرستم و توفیق آنان را در اشاعة فرهنگ امید‌بخش مهدوی از خداوند متعال مسئلت دارم.
اللهم عجل فرجه و قرب زمانه و اجعلنا من اعوانه و انصاره
بحق محمد و آله الطاهرین

و السّلام علیكم و رحمة الله
9 ربیع المولود 1431
لطف الله صافی

سه شنبه / 4 اسفند / 1388