پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام آيت الله العظمي صافي به ستاد بزرگداشت دهه‌ي غدير مازندران

 

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی جعل اكمال دینه و اتمام نعمته بولایة مولینا امیر المومنین و الائمة المعصومین علیهم السلام

و سلام بر شما مردم متدیّن و ولائی استان مازندران
درود و تحیّت بر شما غدیریان و برگزاركنندگان جشن‌های بزرگ غدیر و خادمان و چاكران با اخلاص خورشید عالم تاب و ولایت و امامت وحضرت مولی الموحدین امیر المومنین علیه افضل صلوات المصلّین.
حقیقت این است كه شیعه برای غدیر و غدیر همه چیز شیعه است. شیعه با غدیر معنا پیدا می‌كند و با غدیر هویّت خود را می‌یابد و هویت شیعه غدیری است.
غدیر رمز پایداری و استقامت آزاد مردان جهان در مقابل حكومت‌های طاغوتی و مستكبرین است.
بركه‌ی جوشان غدیر است كه تشنه‌گان حقیقت و عدالت را در طول تاریخ سیراب می‌كند و درخت تنومند خداپرستی و توحید و نبوّت و معاد را آبیاری می‌نماید.

آنكه از چشمه‌ی زلال غدیر نوش‌جان گرفت حیات جاودانی یافت و زندگی برایش معنا پیدا كرد و آنكه قطره‌ای از غدیر و بركه‌ی با بركت او نوشید به حوض كوثر نبوی اتصال پیدا كرد كه :

لاظمأً بعده ابداً

غدیریان كه كاسه‌ی زلال این بركه را سركشیدند مست ولای جام علوی گشتند و هر آنچه داشتند در این راه فدا نمودند.
صفحه‌ی غدیر هنوز پایان نیافته است و تا ظهور موفور السرور آخرین خورشید از سلاله‌ی غدیر ادامه دارد و عاشقان غدیر منتظر جانفشانی در ركاب فرزند غدیر می‌باشند.
غدیر صراطی است كه رهپویان حقیقت باید از آن عبور كنند و گمشدگان در وادی خوف و خطر و تاریكی و ضلالت راه خود را به آن مقصد به اتمام برسانند.
آری غدیر روز میثاق و روز بیعت مجدد با مولای انسانیت و با یگانه امام دادگستر و مظلوم جهان بشریت است.
چه بگوییم درباره‌ی غدیر كه هر چه بگوییم و هزاران كتاب در وصف آن نوشته شود، هنوز هم چیزی گفته نشده و عقول و افكار انسان‌ها عاجز و ناتوان از آن می‌باشند ولی خودمان را دلخوش می‌كنیم كه با برگزاری جشن‌ها و همایش‌ها و سرودن اشعار در مدح آن امام همام مقداری ولو اندك از این دِین بزرگ را ادا كنیم كه امام رضا علیه الصلاة و السلام فرمودند: غدیر روز شادی و روز لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است.
خدای بزرگ را به صاحب غدیر می‌خوانیم كه همیشه در این خدمت بزرگ موفق باشید و چراغ جشن‌های پرشكوه دهه‌ی مباركه‌ی غدیر را همیشه روشن نگه دارید و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانید و قلب مقدس‌ قطب عالم امكان حضرت صاحب العصر و الزّمان روحی و ارواح العالمین له الفدا را خوشنود نمایید و مشمول دعای آن حضرت باشید.
در خاتمه از اهالی مؤمن و غدیری شهرستان ساری كه همه ساله این افتخار بزرگ را داشته‌اند و دهه‌ی مباركه‌ی غدیر را باشكوه بسیار زیاد جشن می‌گیرند بالخصوص تقدیر و تشكر نموده و مزید توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

و السلام علیكم و رحمة الله
پانزدهم ذی‌الحجة الحرام 1430
لطف الله صافی

شنبه / 14 آذر / 1388