جمعه: 1403/02/7
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت ارتحال حجة الاسلام و المسلمين حاج سيد عبدالعزيز حكيم

 

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال حجة‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید عبدالعزیز حكیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق فرزند برومند مرجع بزرگ جهان تشیع آیت الله العظمی آقای حكیم اعلی الله مقامهما، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.
بیت آیت الله العظمی حكیم علاوه بر افتخار مرجعیت و زعامت اسلامی، از جهت شهدای عالی قدری كه در راه اسلام و دفاع از مكتب اهل بیت علیهم السلام تقدیم كرد، در تاریخ اسلام صفحه‌ی زرین و درخشان و جاودانی دارد.

شخص فقید سعید نیز در شرایط خاص عراق و برقرار شدن حكومت اسلامی مردمی در این كشور، بسیار مؤثر و از اركان حركت جدید به سوی استقلال و تجدید مجد و عظمت دیرین عراق بود.

فقدان آن مجاهد بزرگوار ضایعه‌ای بزرگ است كه امید است رجال عالی‌مقام بیت حكیم، با تلاش و پی‌گیری راه سلف خود، تسلی‌بخش همگان در مصیبت فقدان آن مرحوم باشند.
حقیر با عرض تسلیت به درگاه اقدس حضرت صاحب الامر مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء و به روحانیت‌ معظم عراق، حوزه علمیه كهنسال و پرافتخار نجف اشرف، حضرات آیات عظام و ملت بزرگ عراق مخصوصاً به بیت مرحوم آیت الله حكیم و به آقازادگان معظم و مكرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

لطف الله صافی
5 رمضان المبارك 1430

چهارشنبه / 4 شهريور / 1388