پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بیانات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در خصوص حوادث یمن

 

دکتر امیرعبداللّهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، امروز با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی دیدار کرد.
ایشان در ابتدای این دیدار، گزارشی از اوضاع جاری منطقه و حوادث تجاوز عربستان به یمن ارائه داد.
معظّم له با تشکّر از ایشان و اقدامات وزارت خارجه در این رابطه فرمودند: حوادث مهمّی که در منطقه رخ داده است، باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با دقت کامل و تأمل زیاد، اقدام مناسب را انجام داد.
ایشان با توجّه به حوادث یمن و تجاوز جنایتکارانه عربستان سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن فرمودند: چرا باید جوامع بین المللی و بخصوص سازمان ملل در مقابل کشتار مردم بی گناه یمن بی تفاوت باشند و چرا بجای اینکه از مظلوم دفاع کرده و داد او را از ظالم بگیرند، این سازمان – که وظیفه حمایت از مظلوم بی گناه و بی دفاع را دارد- علیه آنان قطعنامه صادر می کند و در حقیقت، دست ظالم را در ادامه جنایات خود باز می گذارد؟
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه بیانات خود افزودند: حکّام عربستان باید بدانند که این تجاوز جنایتکارانه سرانجام خوبی برای آنان ندارد و باید پاسخگوی این همه قتل و غارت باشند. مردمی بی گناه؛ اعم از کودک و زن و پیر و جوان به دست ظالمین جنایتکار در این چند روز به خاک و خون افتاده اند، آیا نباید کشورهای عربی و جهان اسلام از آنها حمایت کنند؟
مرجع عالیقدر با اشاره به وظیفه وزارت امور خارجه افزودند: امروز مردم یمن مظلوم هستند و وظیفه اصلی وزارت خارجه کشور این است که با دیپلماسی قوی وارد شده و بتواند دست ظالم را از آنها کوتاه نماید.
خوشبختانه تا به حال هم اقدامات خوبی از طرف این وزارتخانه انجام شده و باید این مسیر ادامه پیدا کند و مسئولان دیپلماسی کشور، تعامل با کشورهای منطقه و جهان اسلام را سرلوحه اصلی کارهای خود قرار دهند.
معظّم له در خاتمه برای پیروزی مردم بی دفاع یمن و مظلومین منطقه دعا نموده و از خداوند متعال خذلان و نابودی دشمنان اسلام را مسألت نمودند و برای توفیق بیشتر آقایان وزارت خارجه جهت خدمت به اسلام و مملکت اسلامی دعا کردند.

پنجشنبه / 27 فروردين / 1394