جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف
به همایش بزرگداشت حضرت آیت الله حاج سید حسین خادمی ره

بسم الله الرحمن الرحیم

قال اللّه الحکیم:

«فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْكَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبَّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوّ وَالاَصَالِ، رِجَالٌ لا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلاَ بَیْعٌ عَن ذِكْرِ اللّهِ...»

السلام علیکم و رحمة الله

تجلیل و تکریم عالمان دین و خادمان شریعت، از مهمترین وظایف مردم با ایمان و دوستداران اهل البیت علیهم السلام است.

اگر اسلام عزیز و حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، مسلمانان را به احترام و تعظیم از علماء و فقهاء، امر فرمودند، همه به واسطه مقام بزرگی است که عالم و فقیه دارند.

ملّتی سرافراز و سربلند است که همیشه یاد دانشمندان بزرگ و خدمتگزاران به دین را گرامی داشته و فضایل و برکات وجودی آنها را فراموش نکند.

امروز، اصفهان - که شهر بزرگ علم و دانش و فقه و حدیث است و دارای سوابق بسیار درخشان می باشد و بر بسیاری از شهرهای دیگر سرآمد است- می تواند به خود ببالد و افتخار نماید که در این شهر، علما و فقهای عالی مقام زندگی می کردند و به تبلیغ شریعت غرّاء مشغول بودند که شعاع خدمت آنها از قرن ها گذشته و تاریخ ساز شده اند.

مرحوم علّامه مجلسی یکی از همان سرآمدان جهان علم و ادب است که آثار و برکاتش هنوز ادامه دارد و همیشه باقی خواهد ماند.

فقها و علمای عالیقدر دیگری که در اصفهان نورافشانی می کردند و حوزه علمیّه اصفهان را با نفس های پاک و مجاهدات خود زنده نگه می داشته اند بسیار زیاد بودند که جامعه علمی ما، مدیون خدمات و زحمات آنها می باشد.

یکی از این چهره های درخشان علمی مرحوم آیت الله آقای حاج سید حسین خادمی تغمّده الله بغفرانه می باشد که در روزگار معاصر ما درخشندگی خاصی داشتند.

حقیر که در زمان استاد اعظم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی قدس سره الشریف خدمت ایشان می رسیدم؛ چه در شهر مقدّس قم و چه در اصفهان و از نزدیک با ایشان آشنا بودم؛ آن فقید سعید را فقیهی پارسا و اندیشمندی متبحّر و محقّقی ژرف نگر و در عین حال، عالمی متواضع و مردمی و نیکو روش می دانستم. وجود این شخصیّت علمی به حوزه علمیه اصفهان، وزان خاصی داده و جایگاه علمی آن را بالا برد.

مرحوم آیت الله خادمی، دارای روحی پاک و صفای باطن و اخلاص در عمل بود و شایسته است که حوزه علمیه اصفهان، اخلاق و روش و سلوک دینی و علمی آن بزرگوار را برای خود الگو قرار داده و راه این دانشمند برجسته و سایر فقهای پر افتخار اصفهان را ادامه دهند.

امّیدوارم این همایش باشکوه، ثمرات علمی و اخلاقی زیادی برای آقایان فضلاء و طلاب محترم داشته باشد. اینجانب با ادای احترام به همه بزرگواران شرکت کننده در این جلسه، توفیقات همگان را در ظلّ عنایات خاصّه حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء از خداوند متعال مسألت دارم و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.

 لطف الله صافی

3 رجب المرجب 1436

 

پنجشنبه / 3 ارديبهشت / 1394