پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف
به مناسبت آغاز سال تحصيلي حوزه علميه امام صادق عليه السلام فيروزكوه (دار السيادة وشتان)

 بسم اللّه الرحمن الرحیم

قال الله الحكیم: فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أن یَتَطَهَّرُوا

 میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج عالم آل محمد علیهم السلام مولانا علیّ بن موسی الرضا علیه آلاف التّحیة و الثّناء را به ساحت مقدّس حضرت بقیّة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و به دوستداران اهل البیت علیهم السلام و حضّار محترم، تبریك و تهنیت عرض می كنم.

مدرسه مباركه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، این توفیق بزرگ را دارد كه سال جدید تحصیلی خود را در این روز مبارك شروع می نماید؛ مدرسه ای كه به نام مقدّس رئیس مذهب حقّه اثنا عشری نام گذاری شده و مفتخر است كه علوم نورانی و آسمانی امام صادق علیه السلام را تحصیل نموده و در این زمان - كه دنیا بیش از گذشته به معارف وحیانی و حقایق دینی احتیاج دارد- به جهانیان انشاء الله تعالی ابلاغ نماید.

الحمدلله طلّاب ساعی و فعّال و متدیّن این مدرسه در كسب مكارم اخلاقی و رسیدن به مدارج و مراتب بالای علمی موفّق هستند و همچون ستاره ای تابان و منوّر، درخشندگی داشته و موجب امتیاز ارزنده برای اهالی آنجا و باعث فخر و شرف و عظمت منطقه گردیده است.

اینجانب همچون سال های گذشته از شاگردان مكتب جعفری و سربازان حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف درخواست دارم كه اولاً خود را با تهذیب نفس و تربیت روح و دوری از معصیت و گناه آراسته كنند و خود را آماده برای كسب حقایق دین و ظرایف و دقایق آیات و احادیث نمایند.

و ثانیاً همّت والای خود را بیشتر از گذشته بر تحصیل علوم دینی قرار داده و از اوّل، كتاب های مختلف ادبی، اخلاقی و دینی را همانند علماء بزرگ گذشته با كمال دقّت درس گرفته و مطالعه نموده و از روش سنّتی مباحثه هم غافل نباشند.

ثالثاً با توجّه به اینكه دشمنان اسلام از فضاهای مجازی و وسایل ارتباطی جدید استفاده نموده و از این طریق، شبهات و اشكالات را متأسّفانه در اذهان نسل جوان وارد می نمایند، ما هم باید از این روش، كمال استفاده را برده تا بتوانیم علوم و معارف حقیقی دین را به تمام دنیا ابلاغ نموده و به شبهات و اشكالات آنها پاسخ بدهیم، البته باید با استفاده از اساتید فنّ و مجرّب و خواندن كتاب های مفید در این زمینه، این خدمت بزرگ را انجام دهیم.

در خاتمه، حقیر از مدیریت محترم و دلسوز مدرسه كه خود از علمای محترم و از اساتید بزرگوار می باشد تشكّر نموده و توفیق بیشتر ایشان و طلاب محترم را در ظلّ عنایات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم.والسلام علیكم و رحمة الله    

 لطف الله صافی

9 ذی القعدة الحرام1435

شنبه / 15 شهريور / 1393